Zoekt u een incassobureau in Gouda?
Heeft u een openstaande vordering in Gouda? Incassobureau Invorderingsbedrijf beschikt over een team van ervaren juristen en incassospecialisten die uw openstaande facturen voor u kunnen innen. Daarbij werken we nauw samen met zorgvuldig geselecteerde advocaten en deurwaarders, zodat u zeker weet dat uw debiteur niet wegkomt met wanbetaling.
Incassodiensten Gouda
Vrijblijvend advies?
Laat uw gegevens achter en een van onze incassospecialisten neemt zo snel mogelijk contact met u op.

Wat zeggen onze klanten?
















Alles-in-één incasso
Betaalt uw klant u niet binnen de afgesproken termijn? Invorderingsbedrijf onderscheidt zich van andere incassobureaus door een alles-in-één incassoprocedure. We kunnen het volledige traject, van de eerste aanmaning tot en met een uiteindelijke beslaglegging, uitvoeren.
Daarbij werken we samen met een zorgvuldig opgebouwd netwerk van deurwaarders en advocaten. Wij kunnen hen direct inschakelen zodra uw zaak daarom vraagt. Hierdoor kunnen wij zowel de minnelijke als de gerechtelijke fase van het incassoproces voor u verzorgen.
Als schuldeisers heeft u tijdens het traject 24/7 inzage in uw dossier via onze Online Cockpit. Ook kunt u altijd contact opnemen met een van onze incassospecialisten.
Minnelijke incasso Gouda
Een incassoprocedure begint doorgaans met een buitengerechtelijke fase, waarbij we de vordering zonder tussenkomst van de rechter proberen te innen. Deze fase noemt men ook wel de minnelijke incasso.
Tijdens het minnelijke incassotraject sturen we de schuldenaar aanmaningen en nemen we persoonlijk contact op om de debiteur te herinneren aan de openstaande rekeningen. Tijdens deze contactmomenten proberen we direct te achterhalen wat de reden is voor de wanbetaling.
Als uw debiteur de rekening echt niet in één keer kan betalen (maar kan aantonen dat de betalingsproblemen tijdelijk zijn) kunnen we eventueel een betalingsregeling afspreken. Dit doen we alleen met uw instemming.
Reageert uw debiteur niet op onze contactpogingen en aanmaningen? Of blijft betaling simpelweg uit? Dan voeren we de druk geleidelijk aan op. We maken duidelijk dat we juridische stappen zullen ondernemen als uw debiteur blijft weigeren te betalen. Uiteindelijk sturen we een laatste aanmaning waarin we melden over te gaan tot een gerechtelijke procedure als we de betaling niet voor de vervaldatum ontvangen.
In de buitengerechtelijke fase werken we op basis van no cure, no pay. Dit betekent dat we u niets in rekening brengen als we niets weten te innen. In 85 procent van de zaken kunnen we uw vordering succesvol incasseren tijdens de minnelijke fase.
Gerechtelijke incasso
Betaalt uw debiteur onverhoopt niet tijdens het buitengerechtelijke traject? Dan hebben we de mogelijkheid om uw vordering via de rechter te incasseren. We laten uw debiteur door een deurwaarder dagvaarden en spannen op die manier een gerechtelijke procedure aan. In de dagvaarding staat wat we van uw debiteur eisen (betaling van het verschuldigde bedrag).
Uw debiteur heeft de kans om binnen een bepaalde periode een verweer in te dienen. Vervolgens evalueert de rechter alle standpunten en de ingediende stukken. Tijdens een zitting kunnen de partijen vervolgens hun standpunt mondeling toelichten. Uiteindelijk doet de rechter uitspraak.
Als de rechter u als eisende partij in het gelijk stelt, kunnen we met het vonnis beslag leggen bij de tegenpartij.
Tip: voorafgaand aan de gerechtelijke procedure kunnen we eventueel conservatoir beslag leggen bij uw debiteur. Bij een conservatoir beslag worden bepaalde bezittingen van de debiteur veilig gesteld, totdat de rechter uitspraak heeft gedaan. Zo voorkomt u dat de tegenpartij zijn bezittingen kan verbergen.
Beslaglegging in Gouda
Na de uitspraak van de rechter moeten we het vonnis door een deurwaarder laten betekenen (officieel overhandigen) aan uw debiteur. In het vonnis staat hoelang de tegenpartij heeft om gehoor te geven aan de uitspraak van de rechter. Vaak is dit maar een paar dagen.
Heeft de deurwaarder het bedrag vervolgens niet op tijd binnen: dan gaat hij over tot beslaglegging.
De deurwaarder legt beslag op bezittingen van uw debiteur die eenzelfde waarde vertegenwoordigen als de volledige openstaande schuld (inclusief alle bijgekomen kosten). Bijvoorbeeld door beslag op bankrekeningen of loonbeslag, maar de deurwaarder kan ook beslag leggen op fysieke bezittingen, bijvoorbeeld op een auto, inboedel of onroerend goed.
Fysieke bezittingen worden vervolgens openbaar verkocht via een deurwaardersveiling. Uit de opbrengst worden de schulden afbetaald.
Deurwaarder inschakelen in Gouda
Zoals hierboven al aangestipt, moeten we op verschillende momenten tijdens de gerechtelijke incasso een deurwaarder inschakelen. Een deurwaarder is onder andere verplicht bij:
- het uitbrengen van de dagvaarding
- het uitvoeren van de beslaglegging
- het betekenen van het vonnis
Invorderingsbedrijf werkt samen met een netwerk van zorgvuldig geselecteerde deurwaarders. Wij schakelen hen in op het moment dat dit nodig is. Zo profiteert u als schuldeiser van zowel incasso- als deurwaardersdiensten.
Huurincasso in Gouda
Veel verhuurders krijgen vroeg of laat te maken met huurachterstanden. Heeft u huurders in Gouda die de huur niet betalen? Invorderingsbedrijf is onder andere gespecialiseerd in huurincasso. Met onze aanpak zorgen we ervoor dat de achterstallige huur op een snelle en efficiënte wijze wordt ingelopen.
Betaalt uw huurder structureel te laat? Dan kunnen we eventueel ook de huurovereenkomst laten ontbinden bij de rechter. Op die manier maken we uw huurobject vrij voor nieuwe huurders die wel op tijd betalen.
Overige incassodiensten
- Het opstellen van overeenkomsten en voorwaarden
- De kredietwaardigheid van bedrijven controleren
- Gebruikmaken van het recht van reclame, retentierecht of eigendomsvoorbehoud
- Uw debiteurenbeheer uitbesteden
- Bemiddeling bij onderhandse (betalings)regelingen en schikkingen
Incassobureau Gouda inschakelen
Heeft u een openstaande vordering in Gouda? Dien uw incasso opdracht in via ons incasso aanmeldformulier. Dit duurt nog geen 5 minuten. Als wij uw vordering voor 16:00 uur ontvangen, dan gaan wij nog vandaag voor u aan de slag.
Heeft u nog vragen? Of wilt u uw claim bespreken met een van onze juristen? Vul dan hieronder uw gegevens in. Wij nemen vervolgens zo snel mogelijk contact met u op voor een vrijblijvend adviesgesprek. U kunt ook altijd even bellen met 070 – 762 0330.
Vrijblijvend advies?
Vul uw gegevens in en we nemen zo snel mogelijk contact met u op.


FAQ: Veelgestelde vragen over incassobureau Gouda
FAQ: Wat heb ik nodig om een claim in te dienen?
Om het openstaande bedrag te kunnen innen, vragen wij u zoveel mogelijk documenten aan te leveren die uw vordering kunnen ondersteunen. Ook dit kunt u online doen.
Indien mogelijk ontvangen we bijvoorbeeld graag (een kopie van) de overeenkomst die u met uw klant heeft gesloten, verstuurde facturen, betalingsherinneringen en leveringsbewijzen. Heeft u dergelijke documenten niet? Dan kunnen we uw claim bijvoorbeeld ook onderbouwen aan de hand van e-mailverkeer of andere communicatie met uw debiteur.
Indien in uw bezit ontvangen we graag de volgende documenten:
- Een kopie van de overeenkomst
- E-mailverkeer met een bevestiging
- Een faxbevestiging
- Uw samenvatting over wat er is afgesproken.
- Facturen
- Aanmaningen
- Een afschrift van uw algemene voorwaarden
- Eventueel een bewijs van levering
FAQ: Wanneer kan ik een incassobureau inschakelen?
Wanneer kan ik een incassobureau inschakelen? Het is een vraag waar veel schuldeisers mee zitten. De meeste crediteuren wachten veel langer dan wettelijk gezien noodzakelijk is voordat zij een incassobureau inschakelen.
Een incassobureau inschakelen is mogelijk zodra u een opeisbare vordering heeft. Een vordering is opeisbaar zodra:
- er een fatale termijn (bijvoorbeeld een betalingstermijn) is overschreden; of
- de wederpartij in gebreke is gesteld en de betalingstermijn van de ingebrekestelling is verstreken.
Een factuur waarvan de betalingstermijn is verlopen, is dus direct opeisbaar.
Wel moeten particuliere klanten altijd verplicht een laatste betalingsherinnering ontvangen. Hiermee moeten zij nog minimaal 14 dagen de tijd krijgen om de rekening zonder extra kosten te betalen. Deze laatste herinnering noemt men ook wel de WIK-brief.
FAQ: Wat kan ik zelf doen voor ik een incassobureau inschakel?
Het sturen van een betalingsherinnering is (bij zakelijke debiteuren) niet verplicht. Toch is het vaak wel verstandig om een betalingsherinnering te sturen. Als uw debiteur de factuur simpelweg is vergeten te betalen, is de kans groot dat hij dat alsnog doet na een vriendelijke herinnering. Op deze manier kunt u een goede klantrelatie bewaren. Reageert uw debiteur niet op de herinnering, dan kunt u een incassobureau inschakelen.
FAQ: Wat kost een incassoprocedure?
De kosten voor de incassoprocedure komen in beginsel voor rekening van de schuldenaar. Als u een incassobureau inschakelt, worden de wettelijke incassokosten direct in rekening gebracht bij de schuldenaar. Die heeft zijn schuld pas voldaan, als hij ook de extra incassokosten heeft betaald.
Bij Invorderingsbedrijf werken we bovendien op basis van no cure, no pay. Dit betekent dat wij de incassokosten niet bij u als schuldeiser in rekening brengen, als wij helemaal niets weten te innen.
No cure, no pay geldt alleen voor de buitengerechtelijke fase. Als u er als schuldeiser voor kiest om een gerechtelijke procedure te voeren, dan schiet u de kosten daarvoor aanvankelijk zelf voor. Deze kosten zullen we terugeisen bij de rechter. Als de rechter de vordering toewijst, wordt de verliezende partij vrijwel altijd veroordeeld tot het vergoeden van (een deel van) de proceskosten.
FAQ: Wat is het verschil tussen een incassobureau en een deurwaarder?
Er bestaan belangrijke verschillen tussen incassobureaus en gerechtsdeurwaarders. Een gerechtsdeurwaarder is een openbaar ambtenaar met speciale wettelijke bevoegdheden. Een deurwaarder mag bijvoorbeeld als enige beslag leggen en belangrijke documenten zoals gerechtelijke vonnissen betekenen.
Een incassobureau heeft deze bevoegdheden niet. Toch is het meestal verstandig om (eerst) een incassobureau in te schakelen. De handelingen die een deurwaarder verricht, vallen namelijk onder de gerechtelijke fase van het incassotraject. De kosten hiervoor moet de schuldeiser in eerste instantie zelf betalen. Pas na de uitspraak van de rechter is het mogelijk om deze kosten terug te vorderen.
De meeste vorderingen zijn bovendien ook zonder de inzet van een deurwaarder te innen. Uit onze cijfers blijkt dat ongeveer 85 procent van de debiteuren al tijdens een buitengerechtelijke incasso tot betaling overgaat. In dat geval is het dus helemaal niet nodig om een deurwaarder in te schakelen.
FAQ: Waaraan herken ik een betrouwbaar incassobureau?
Een betrouwbaar incassobureau herkent u aan een aantal eigenschappen. Het is bijvoorbeeld belangrijk om erop te letten dat het incassobureau werkt op basis van no cure, no pay en alleen de wettelijke incassokosten en wettelijke rente in rekening brengt bij de debiteur.
Daarnaast is het belangrijk dat het incassobureau de beschikking heeft over een derdengeldenrekening. Verder wilt u er als opdrachtgever op kunnen vertrouwen dat uw incassopartner u op de hoogte houdt van de voortgang van de procedures. Goede dienstverlening en heldere communicatie zijn dus cruciaal.
Heeft uw klant die factuur nog steeds niet betaald? Blijf niet eeuwig wachten en schakel over op No Cure No Pay incasso!
- Géén succes = géén kosten
- 100% uitkering van de hoofdsom
- 95% slagingspercentage
Alstublieft,
Uw download


Voorbeeld ingebrekestelling
Direct aan de slag met het versturen van uw ingebrekestelling? Gebruik dan onze handig voorbeeldbrieven.
Download directDownload nu uw ingebrekestelling voorbeeldbrief



Invorderingsbedrijf heeft een zeer goede naam als het gaat om het betaald krijgen van openstaande rekeningen. Behoefte aan advies? Neem vrijblijvend contact op met ons kantoor in Amsterdam via 020 - 760 3920 of via de onderstaande button!
Herengracht 280
1016 BX Amsterdam
Fax: +3170 – 762 0335