Invorderingsbedrijf eerbiedigt uw persoonlijke levenssfeer. Zij kan haar bedrijfsvoering niet uitoefenen zonder bepaalde persoonsgegevens van u te verwerken. Zij acht het dan ook van belang dat de verwerking van uw persoonsgegevens gebeurt op een wijze die in overeenstemming is met de bestaande waarborgen voor de bescherming van uw privacy. Hierin volgen wij zoveel mogelijk de bestaande wettelijke regels voor de bescherming van persoonsgegevens, te weten de `Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp)´ en de AVG. Uiteraard worden deze ook door ons nageleefd bij al onze
activiteiten.
Invorderingsbedrijf is aan te merken als de verantwoordelijke in de zin van de Wbp. Invorderingsbedrijf ziet erop toe dat de verwerking van uw persoonsgegevens, hetzij als debiteur van onze cliënt, hetzij als onze cliënt- in overeenstemming is met dit Privacy Statement.
In dit Privacy Statement informeert Invorderingsbedrijf u over de wijze waarop Invorderingsbedrijf met uw persoonsgegevens omgaat.
Wijziging Privacy Statement
Invorderingsbedrijf kan te allen tijde en met of zonder kennisgeving dit Privacy Statement wijzigen. Zij raadt u daarom aan om van tijd tot tijd opnieuw dit Privacy Statement te raadplegen zodat u bekend bent met eventuele wijzigingen in dit Privacy Statement.
Vragen, opmerkingen of klachten
Wanneer u vragen heeft die niet in dit Privacy Statement zijn beantwoord, wanneer u suggesties of opmerkingen heeft over de inhoud daarvan, of wanneer u uw persoonsgegevens wilt inzien of wijzigen, dan wel klachten heeft over de manier waarop Invorderingsbedrijf met uw persoonsgegevens is omgegaan, dan kunt u ons dit laten weten door een brief te sturen naar Invorderingsbedrijf (Postbus 65949, 2506 EE Den Haag) onder vermelding van ‘Privacy’. Daarmee kan Invorderingsbedrijf voorkomen dat problemen of zorgen blijven bestaan.
Daarnaast dan kunt u als debiteur bellen met het nummer dat op de invordering staat, dan wel een e-mail sturen aan onze klantenservice via info@invorderingsbedrijf.nl. Onze klantenservice helpt u verder als u informatie nodig heeft over uw persoonsgegevens of als u deze wilt wijzigen.
Wij zullen zo zorgvuldig en vertrouwelijk mogelijk met uw vragen, opmerkingen of klachten omgaan.
Informatie uit openbare registers; De KVK heeft openbare registers waarin bedrijven en personen zij opgenomen waarvan de gegevens openbaar zijn. Deze zijn gerangschikt per branche en/of andere categorieën. Deze gegevens worden indien er een project wordt opgezet verzameld. Hiertoe behoren de bedrijfsnaam, het adres en het telefoonnummer van dit bedrijf.
Gegevens via de website; Op het moment dat u de website van Invorderingsbedrijf bezoekt zal dit als een onbekend bezoek worden genoteerd. Daarnaast zal uw IP-adres worden opgenomen in ons bestand op het moment dat u overgaat tot het afsluiten van een overeenkomst of het indienen van een opdracht. Daarnaast verzamelen we een beperkte hoeveelheid gegevens over onze websitegebruikers, die we gebruiken om ons te helpen uw ervaring met onze website te verbeteren en onze diensten te beheren. Hieronder valt informatie over de wijze waarop u onze website gebruikt, de frequentie waarmee u onze website bezoekt en de momenten waarop onze website het populairst is.
Klantgegevens; Naast bovenstaande gegevens nemen wij na verstrekking en akkoord van de klant klantgegevens op in ons CRM-systeem. Hierin maken wij notities van de gesprekken gevoerd worden. Tot de klantgegevens voor onze dossiers behoren de volgende onderdelen; Bedrijfsnaam, Type relatie, E-mailadres, mobiel nummer, vast telefoonnummer, fax, woonadres, postadres en bankgegevens ten behoeve van de uitbetaling.
Debiteurengegevens; De verstrekte gegevens door de klant met betrekking tot de vordering worden opgenomen in het CRM-systeem waar Invorderingsbedrijf mee werkt. Deze gegevens komen overeen met de gegevens die wij benoemen onder de kop ‘klantgegevens’.
Een aantal elementen van de persoonsgegevens die we over u verzamelen hebben we nodig zodat we kunnen voldoen aan onze contractuele verplichtingen jegens u of anderen. Andere gegevens kunnen eenvoudigweg nodig zijn om ervoor te zorgen dat onze relatiesoepel verloopt. Afhankelijk van het type persoonsgegevens in kwestie en de gronden waarop we deze mogelijk verwerken, is het mogelijk dat we, indien u dergelijke gegevens niet met ons wenst te delen, niet in staat zijn te voldoen aan onze contractuele verplichtingen, of, in extreme gevallen, niet in staat zijn onze relatie met u voort te zetten.
Hoe verzamelen we uw persoonsgegevens?
Klantgegevens: De drie belangrijkste manieren waarop we uw persoonsgegevens verzamelen zijn:
Via openbare registers
2. Van uzelf
3. Via derden
Debiteurengegevens; De twee belangrijkste manieren waarop we de gegevens van de debiteuren verzamelen zijn:
Websitegebruikers; We verzamelen uw gegevens automatisch via cookies wanneer u onze website bezoekt, in overeenstemming met de cookie-instellingen in uw browser. We zullen ook gegevens van u verzamelen wanneer u via de website contact met ons opneemt.
Klantgegevens: De belangrijkste reden voor het gebruiken van uw persoonlijke details om met u te communiceren inzake uw dossier(s) en het opstellen hiervan. Op deze manier kunnen wij u op de hoogte houden en inschattingen maken over acties die wij uit dienen te voeren ten behoeve van de invorderingsactiviteiten. Daarnaast kan het zijn dat wij uw gegevens gebruiken voor doelen als marketing.
Debiteurengegevens: Invorderingsbedrijf verwerkt uw persoonsgegevens als debiteur om:
1. Tot incasso van de door onze cliënten uit handen gegeven vorderingen te kunnen komen;
2. Op basis van actuele en historische gegevens met betrekking tot incasso een scoringswaarde vast te stellen, waarmee de kans op verhaalbaarheid kan worden vastgesteld;
3. Een bijdrage te leveren aan het voorkomen van overkreditering en andere problematische schuldsituaties bij betrokkenen;
4. Uw reacties via de online invulformulieren (beschikbaar op de website) zo snel en gemakkelijk mogelijk te laten verlopen. Invorderingsbedrijf verwerkt uw persoonsgegevens uitsluitend voor de bovengenoemde doelstellingen.
Invorderingsbedrijf kan uw gegevens aan derden ter beschikking stellen die zijn betrokken bij het verwerken en uitvoeren van de genoemde doelstellingen. Daarnaast kan Invorderingsbedrijf , voor zover dit toegestaan is op basis van de toepasselijke nationale regelgeving, uw persoonsgegevens uitwisselen met aan haar gelieerde ondernemingen, en andere organisaties, die ook buiten de EU gevestigd kunnen zijn, een en ander voor de doeleinden zoals genoemd in dit Privacy Statement. Voor de doorgifte van persoonsgebonden gegevens naar het buitenland (buiten de EU), houdt Invorderingsbedrijf zich aan de gestelde exceptie; gesteld in de Wet bescherming persoonsgegevens te weten: art. 77 lid 1 sub d.
Invorderingsbedrijf draagt -tezamen met eventuele bewerkers- zorg voor een passende organisatorische en technische beveiliging van haar bestanden waarin uw persoonsgegevens worden opgeslagen. Op deze wijze stellen wij zeker dat deze gegevens alleen toegankelijk zijn voor personen die daar uit hoofde van hun functie toe bevoegd zijn en dat de gegevens alleen worden gebruikt voor de doeleinden waarvoor ze zijn verkregen.
Websitegebruikers: De gegevens die wij via de website van Invorderingsbedrijf vergaren gebruiken wij voor het verbeteren van onze website. Dit gaat met behulp zoals boven beschreven het aantal bezoekers en de frequentie hiervan. Daarnaast gebruiken wij het IP-adres ter onderbouwing voor het aangaan van een serviceovereenkomst.
Klantgegevens: Wij maken uw dossier aan in het CRM-systeem wat wij gebruiken. Dit geeft de leverancier de mogelijkheid om uw gegevens in te kunnen zien. Met de leverancier hier hiervoor een verwerkingsovereenkomst afgesloten. Daarnaast delen wij de gegevens met de deurwaarder(s) en advocaten waar wij mee samenwerking en de rechtbank afhankelijk van de noodzaak in de behandeling van uw zaak. Verdere specificaties over de deurwaarder(s) en advocaten kunnen worden opgevraagd bij Invorderingsbedrijf.
Debiteurengegevens: De gegevens van de debiteur delen wij met diezelfde relaties als waar wij de klantgegevens mee delen. Dit zijn derden als deurwaarders en de rechtbank. Daarnaast zijn ook deze gegevens bijgehouden in het CRM-systeem.
Websitegebruikers: De gegevens van de websitegebruikers delen wij met personeel binnen Invorderingsbedrijf. Dit ter afsluiting van elke periode om de statistieken te delen. Daarnaast worden deze gegevens gedeeld met de websiteontwikkelaars die voor Invorderingsbedrijf werken. Hiermee is overeengekomen dat deze gegevens verder niet worden gebruikt dan andere doeleinden behalve verbetering van onze website.
Invorderingsbedrijf opereert op internationaal niveau. Hiervoor worden u gegevens indien dit voor de behandeling van uw zaak vereist is met buitenlandse advocaten en deurwaarders gedeeld.
Een “cookie” is een klein stukje code dat wordt opgeslagen op de harde schijf van uw computer en dat uw navigatie van een website registreert zodat het, wanneer u de website opnieuw bezoekt, toegespitste opties kan presenteren op basis van de informatie die over uw laatste bezoek is opgeslagen. Cookies kunnen tevens gebruikt worden om verkeer te analyseren alsmede voor advertentie- en marketingdoeleinden.
Cookies worden door bijna alle websites gebruikt en zijn niet schadelijk voor uw systeem. Indien u wilt controleren welk type cookies u accepteert, dan kunt u dit doorgaans doen in uw browserinstellingen. Informatie hierover vindt u ook op onze marketingvoorkeurenpagina op de website van Hays.
We gebruiken cookies om twee dingen te doen:
Cookies zijn ofwel:
Cookies kunnen ook als volgt worden gecategoriseerd:
Gerechtvaardigd belang
Klantgegevens:
Debiteurengegevens:
Daarnaast kan Invorderingsbedrijf , voor zover dit toegestaan is op basis van de toepasselijke nationale regelgeving, uw persoonsgegevens uitwisselen met aan haar gelieerde ondernemingen, en andere organisaties, die ook buiten de EU gevestigd kunnen zijn, een en ander voor de doeleinden zoals genoemd in dit Privacy Statement. Voor de doorgifte van persoonsgebonden gegevens naar het buitenland (buiten de EU), houdt Invorderingsbedrijf zich aan de gestelde exceptie; gesteld in de Wet bescherming persoonsgegevens te weten: art. 77 lid 1 sub d.
Invorderingsbedrijf draagt -tezamen met eventuele bewerkers- zorg voor een passende organisatorische en technische beveiliging van haar bestanden waarin uw persoonsgegevens worden opgeslagen. Op deze wijze stellen wij zeker dat deze gegevens alleen toegankelijk zijn voor personen die daar uit hoofde van hun functie toe bevoegd zijn en dat de gegevens alleen worden gebruikt voor de doeleinden waarvoor ze zijn verkregen.
Websitegebruikers:
Toestemming
o u moet ons uw toestemming vrijelijk te geven, zonder dat wij u onder enige vorm van druk zetten;
o u moet te weten waar u mee instemt – dus zorgen we ervoor dat we u voldoende informatie geven;
o u zou de controle moeten hebben over de verwerkende activiteiten waarvoor u toestemming geeft en de verwerkende activiteiten waarvoor u geen toestemming geeft. Deze gedetailleerdere controle bieden we u in het privacyvoorkeurencentrum; en
o U moet uw toestemming door middel van een duidelijke actieve handeling geven – we zullen u waarschijnlijk een hokje laten zien dat u kunt aanvinken zodat op een duidelijke en ondubbelzinnige wijze wordt voldaan aan dit vereiste.
U kunt contact opnemen met Invorderingsbedrijf via onderstaande kanalen. U kunt hier verzoeken of vragen indienen. Wij hopen u hiermee volledig van dienst te zijn.