Home PageIncasso voor creditmanagers

Incasso voor creditmanagers

Als creditmanager bent u ervoor verantwoordelijk dat openstaande rekeningen betaald worden. Maar wat als een klant niet wil betalen? Ook niet na meerdere betalingsherinneringen? En wat als hij met noorderzon vertrokken blijkt? 

Dan staat Invorderingsbedrijf graag voor u klaar. Met onze bewezen incassostrategie zorgen we dat openstaande facturen zo snel mogelijk voldaan worden. Daarnaast kunnen we krediet- en verhaalsrapporten opstellen zodat uw bedrijf zo min mogelijk risico loopt. Maak gebruik van onze innovatieve software-modules om uw debiteurenbeheer te automatiseren en het betaalgedrag van uw (dubieuze) debiteuren te monitoren.

Uw incasso voor 16:00 uur ingediend? Dan gaan we vandaag nog voor u aan de slag.

Direct actie bij onbetaalde facturen

Bij onbetaalde facturen is het van groot belang om snel actie te ondernemen. Hoe sneller we er bovenop zitten, hoe groter de kans dat we de vordering kunnen innen. Bij Invorderingsbedrijf kunt u binnen 5 minuten uw openstaande vordering indienen via ons incasso aanmeldformulier. Invorderingsbedrijf zorgt ervoor dat de debiteur in gebreke wordt gesteld en de factuur op een snelle en efficiënte wijze wordt geïnd. U kunt de voortgang 24/7 volgen in uw eigen online cockpit.

Vordering indienen?

Vul uw gegevens in én een van onze onze incassospecialisten neemt zo snel mogelijk contact met u op.

    Bent u een particulier of een onderneming?

    Door dit formulier in te vullen gaat u akkoord met de privacyvoorwaarden.

    Incassobureau inschakelen

    Een bewezen incassotraject

    Met een slimme incassostrategie weten we openstaande facturen op een snelle en efficiënte wijze te innen. Dit doen we door de druk op uw debiteur geleidelijk op te voeren. We beginnen met een minnelijke incassoprocedure en zetten bij het uitblijven van betaling steeds meer pressiemiddelen in. Uiteindelijk is het voor uw debiteur aantrekkelijker om te betalen dan dit te weigeren.

    Het incassotraject ziet er als volgt uit:

    Stap 1

    U dient een vordering bij ons in via het incasso aanmeldformulier of in onze software module.

    Stap 2

    Als u dit nog niet heeft gedaan stellen we de debiteur officieel in gebreke. Dat doen we (afhankelijk van of de debiteur een zakelijke of particuliere klant is) door middel van een ingebrekestelling of een WIK-brief. 

    Verder proberen we direct in contact te komen met de debiteur. Dit doen we telefonisch, per e-mail en eventueel per sms of WhatsApp. Zo brengen we in kaart wat de reden is voor de achterstallige betaling. Maakt de klant bezwaar tegen de factuur, is hij vergeten te betalen of gaat het om een onbetwiste factuur. In totaal zijn er zestien contactmomenten met de klant.

    Stap 3

    Blijft betaling nog steeds uit. Dan sturen we een laatste sommatie. We laten de debiteur daarbij weten dat we overschakelen op een juridische procedure als er niet binnen de gestelde termijn betaald wordt. Zo wordt de druk verder opgevoerd.

    Stap 4

    Uiteindelijk zijn er na de minnelijke fase vier uitkomsten mogelijk: 

    • De klant betaalt de factuur (dit is in 85% van de incassozaken het geval)
    • We spreken een betalingsregeling met de debiteur af
    • We starten een juridische procedure
    • U kiest ervoor de incasso kosteloos stop te zetten

    Gerechtelijke procedure

    Lukt het ons niet om de factuur via een buitengerechtelijk incassotraject te incasseren (in 85% van de zaken lukt dit wel) dan kunnen we een juridische procedure voor u starten. We slepen de wanbetaler voor de rechter. Hoe gaat dit precies in zijn werk?

    Allereerst ontvangt uw debiteur een dagvaarding van de deurwaarder. Deze officiële oproep om voor de rechter te verschijnen maakt doorgaans veel indruk op de schuldenaar. In veel gevallen kiest de wanbetaler ervoor om onder de rechtszaak uit te komen door de factuur alsnog te betalen. 

    Als dat niet gebeurt laten we de zaak voor de rechter komen. De volledige rechtszaak wordt afgehandeld door onze juristen (en eventueel een advocaat). Uiteindelijk doet de rechter uitspraak in het geschil. Als de rechter de factuur gegrond verklaard, dan kunnen we met het vonnis direct de invordering starten.

    In 10 jaar tijd zijn wij uitgegroeid tot wereldwijde marktleider op het gebied van creditmanagement en debiteurenbeheer. Met ons innovatieve ‘Riskprotector’ platform en haar modules, waaronder Kredietrapporten en de Riskmanager, bieden wij u als bedrijf de bescherming die u nodig heeft. 

    Bent u benieuwd naar onze mogelijkheden op het gebied van debiteurenbeheer?  Onze specialisten staan u direct te woord. 

    Laurens Lemmens

    Creditmanagement
    specialist

    Danny de Jong

    Creditmanagement
    specialist

    Bas Toet

    Creditmanagement
    specialist

    Pressiemiddelen

    Gedurende het incassotraject hebben we verschillende manieren om op een toelaatbare manier druk uit te oefenen op uw debiteur en zodoende openstaande rekeningen betaald te krijgen. Als iemand een openstaande rekening niet betaalt, kunnen we bijvoorbeeld conservatoir beslag laten leggen. Zijn er meerdere schuldeisers? Dan kunnen we zelfs het faillissement van de debiteur aanvragen.

    Conservatoir beslag

    Conservatoir beslag is bedoeld om bezittingen van de debiteur veilig te stellen zolang de zaak onder de rechter is. Op deze manier kan de wanbetaler niet snel zijn spullen verkopen of verbergen, zodat er niets meer te halen valt als de rechter bepaalt dat hij moet betalen. 

    Tegelijkertijd dient een conservatoire beslaglegging als een stevig drukmiddel. Bankrekeningen worden bevroren, bedrijfsmachines worden stilgelegd en vrachtwagens mogen niet meer rijden. De meeste debiteuren willen zo snel mogelijk onder de beslaglegging uit. De snelste manier om dit te doen is door de openstaande factuur te betalen.

    Faillissementsaanvraag

    Als een schuldenaar niet kan betalen dan heeft hij in veel gevallen meerdere schuldeisers. Op dat moment is hij insolvent en kunnen we zijn faillissement aanvragen. We kunnen zowel een faillissementsaanvraag voor een bedrijf als een persoon doen. 

    Om een faillissement te voorkomen zal de schuldenaar de openstaande schuld zo snel mogelijk willen voldoen. Als de factuur betaald wordt, kunnen we de faillissementsaanvraag intrekken.

    Software credit management

    Invordering

    Na een vonnis van de rechter kunnen we overgaan tot invordering. Soms betaalt een debiteur uit zichzelf nadat de rechter uitspraak heeft gedaan. Als hij dat niet doet, kunnen we beslag laten leggen. Een eventueel conservatoir beslag wordt direct executoriaal. Dit betekent dat we het op kunnen eisen. Uit de beslaglegging wordt uw organisatie uitbetaald. 

    Om beslag te leggen bij de debiteur moeten we een deurwaarder inschakelen. Bij Invorderingsbedrijf werken we samen met gekwalificeerde deurwaarders. Zij kunnen onder andere beslag leggen op bankrekeningen en vorderingen van de debiteur. Eventueel kan er ook beslag worden gelegd op (on)roerende goederen. Na een openbare verkoop kan uw bedrijf hieruit worden uitbetaald.

    Risk Protector

    Met ons Risk Protector softwarepakket kunt u uw debiteurenbeheer op een slimme manier automatiseren. De software wordt gekoppeld aan uw boekhoudpakket. Vervolgens kunt u openstaande facturen in de gaten houden en automatisch laten innen als de betalingstermijn is verstreken. U kiest als creditmanager zelf voor welke taken u de software gebruikt. In het dashboard krijgt u een duidelijk overzicht. Zo houdt u altijd de controle.

    Kredietrapporten

    Een goede creditmanager wil wanbetaling het liefst zoveel mogelijk voorkomen. De makkelijkste manier om dit voor elkaar te krijgen is de risico’s te beperken. Dit kunt u doen door een kredietrapport op te vragen. 

    Maakt u gebruik van onze Risk Protector software? Dan kunt u het betalingsgedrag en de financiële situatie van potentiële klanten continue monitoren. Zo kunt u samenwerking met dubieuze zakelijke partners vermijden of op tijd stopzetten.

    Laatste sommatie service

    Het liefst wilt u natuurlijk dat uw factuur geïnd wordt zonder dat daar kosten aan verbonden zijn voor u of de klant. Op deze manier loopt de relatie tussen uw organisatie en de klant zo min mogelijk schade op. 

    Maak hiervoor gebruik van onze Laatste Sommatie Service. Hiermee kunt u ons onbeperkt laatste sommaties laten versturen aan debiteuren die te laat zijn met betalen

    De sommatie wordt uit onze naam verstuurd en daar gaat de nodige overredingskracht vanuit; uw debiteur weet dat er een incassoprocedure start als de schuld niet betaald wordt en dat de kosten daardoor alleen maar verder op zullen lopen. 

    Als u gebruikmaakt van het Risk Protector-pakket kunt u de laatste sommaties met één druk op de knop verzenden.

    Een incassobureau inschakelen?

    Vul uw gegevens in en we nemen zo snel mogelijk contact met u op.

      Bent u een particulier of een onderneming?

      Door dit formulier in te vullen gaat u akkoord met de privacyvoorwaarden.

      Incassobureau inschakelen

      FAQ: Veelgestelde vragen over incasso voor creditmanagers

      No Cure No Pay Incasso

      Heeft uw klant die factuur nog steeds niet betaald? Blijf niet eeuwig wachten en schakel over op No Cure No Pay incasso!

      • Géén succes = géén kosten
      • 100% uitkering van de hoofdsom
      • 95% slagingspercentage

        Door dit formulier in te vullen gaat u akkoord met de privacyvoorwaarden.

        Neem telefonisch of per mail contact op

        Gerard blok
        Gerard Blok

        GRATIS incasso advies gehad. Vriendelijk geholpen door een slimme jurist. Heb informatie ingewonnen over een bepaalde casus. Op basis daarvan besloten geen stappen te ondernemen. Aan een eerlijk advies heb je meer dan aan een advocaat die overal maar aan begint. Kom zeker terug als ik weer wat heb.

        Vrijblijvend advies

        Invorderingsbedrijf heeft een uitmuntende staat van dienst als het gaat om het innen van openstaande rekeningen. Wilt u overleggen over uw zaak? Neem vrijblijvend contact met ons op via 070 – 762 0330 of via de onderstaande button!

         

        Koninginnegracht 14 C
        2514 AA Den Haag
        070 – 762 0330

        Fax: +3170 – 762 0335