Incasso voor creditmanagers
Als creditmanager bent u ervoor verantwoordelijk dat openstaande rekeningen betaald worden. Maar wat als een klant niet wil betalen? Ook niet na meerdere betalingsherinneringen? En wat als hij met noorderzon vertrokken blijkt?
Dan staat Invorderingsbedrijf graag voor u klaar. Met onze bewezen incassostrategie zorgen we dat openstaande facturen zo snel mogelijk voldaan worden. Daarnaast kunnen we krediet- en verhaalsrapporten opstellen zodat uw bedrijf zo min mogelijk risico loopt. Maak gebruik van onze innovatieve software-modules om uw debiteurenbeheer te automatiseren en het betaalgedrag van uw (dubieuze) debiteuren te monitoren.
- Direct actie bij onbetaalde facturen
- Compleet incassotraject
- Gespecialiseerd in credit management
- Professionele credit management software
- Kredietrapporten voor zowel binnen- als buitenlandse klanten
- 24/7 online inzage
Direct actie bij onbetaalde facturen
Bij onbetaalde facturen is het van groot belang om snel actie te ondernemen. Hoe sneller we er bovenop zitten, hoe groter de kans dat we de vordering kunnen innen. Bij Invorderingsbedrijf kunt u binnen 5 minuten uw openstaande vordering indienen via ons incasso aanmeldformulier. Invorderingsbedrijf zorgt ervoor dat de debiteur in gebreke wordt gesteld en de factuur op een snelle en efficiënte wijze wordt geïnd. U kunt de voortgang 24/7 volgen in uw eigen online cockpit.
Vordering indienen?
Vul uw gegevens in én een van onze onze incassospecialisten neemt zo snel mogelijk contact met u op.
Een bewezen incassotraject
Met een slimme incassostrategie weten we openstaande facturen op een snelle en efficiënte wijze te innen. Dit doen we door de druk op uw debiteur geleidelijk op te voeren. We beginnen met een minnelijke incassoprocedure en zetten bij het uitblijven van betaling steeds meer pressiemiddelen in. Uiteindelijk is het voor uw debiteur aantrekkelijker om te betalen dan dit te weigeren.
Het incassotraject ziet er als volgt uit:
Stap 1
U dient een vordering bij ons in via het incasso aanmeldformulier of in onze software module.
Stap 2
Als u dit nog niet heeft gedaan stellen we de debiteur officieel in gebreke. Dat doen we (afhankelijk van of de debiteur een zakelijke of particuliere klant is) door middel van een ingebrekestelling of een WIK-brief.
Verder proberen we direct in contact te komen met de debiteur. Dit doen we telefonisch, per e-mail en eventueel per sms of WhatsApp. Zo brengen we in kaart wat de reden is voor de achterstallige betaling. Maakt de klant bezwaar tegen de factuur, is hij vergeten te betalen of gaat het om een onbetwiste factuur. In totaal zijn er zestien contactmomenten met de klant.
Stap 3
Blijft betaling nog steeds uit. Dan sturen we een laatste sommatie. We laten de debiteur daarbij weten dat we overschakelen op een juridische procedure als er niet binnen de gestelde termijn betaald wordt. Zo wordt de druk verder opgevoerd.
Stap 4
Uiteindelijk zijn er na de minnelijke fase vier uitkomsten mogelijk:
- De klant betaalt de factuur (dit is in 85% van de incassozaken het geval)
- We spreken een betalingsregeling met de debiteur af
- We starten een juridische procedure
- U kiest ervoor de incasso kosteloos stop te zetten
Gerechtelijke procedure
Lukt het ons niet om de factuur via een buitengerechtelijk incassotraject te incasseren (in 85% van de zaken lukt dit wel) dan kunnen we een juridische procedure voor u starten. We slepen de wanbetaler voor de rechter. Hoe gaat dit precies in zijn werk?
Allereerst ontvangt uw debiteur een dagvaarding van de deurwaarder. Deze officiële oproep om voor de rechter te verschijnen maakt doorgaans veel indruk op de schuldenaar. In veel gevallen kiest de wanbetaler ervoor om onder de rechtszaak uit te komen door de factuur alsnog te betalen.
Als dat niet gebeurt laten we de zaak voor de rechter komen. De volledige rechtszaak wordt afgehandeld door onze juristen (en eventueel een advocaat). Uiteindelijk doet de rechter uitspraak in het geschil. Als de rechter de factuur gegrond verklaard, dan kunnen we met het vonnis direct de invordering starten.
In 10 jaar tijd zijn wij uitgegroeid tot wereldwijde marktleider op het gebied van creditmanagement en debiteurenbeheer. Met ons innovatieve ‘Riskprotector’ platform en haar modules, waaronder Kredietrapporten en de Riskmanager, bieden wij u als bedrijf de bescherming die u nodig heeft.
Bent u benieuwd naar onze mogelijkheden op het gebied van debiteurenbeheer? Onze specialisten staan u direct te woord.
Pressiemiddelen
Gedurende het incassotraject hebben we verschillende manieren om op een toelaatbare manier druk uit te oefenen op uw debiteur en zodoende openstaande rekeningen betaald te krijgen. Als iemand een openstaande rekening niet betaalt, kunnen we bijvoorbeeld conservatoir beslag laten leggen. Zijn er meerdere schuldeisers? Dan kunnen we zelfs het faillissement van de debiteur aanvragen.
Conservatoir beslag
Conservatoir beslag is bedoeld om bezittingen van de debiteur veilig te stellen zolang de zaak onder de rechter is. Op deze manier kan de wanbetaler niet snel zijn spullen verkopen of verbergen, zodat er niets meer te halen valt als de rechter bepaalt dat hij moet betalen.
Tegelijkertijd dient een conservatoire beslaglegging als een stevig drukmiddel. Bankrekeningen worden bevroren, bedrijfsmachines worden stilgelegd en vrachtwagens mogen niet meer rijden. De meeste debiteuren willen zo snel mogelijk onder de beslaglegging uit. De snelste manier om dit te doen is door de openstaande factuur te betalen.
Faillissementsaanvraag
Als een schuldenaar niet kan betalen dan heeft hij in veel gevallen meerdere schuldeisers. Op dat moment is hij insolvent en kunnen we zijn faillissement aanvragen. We kunnen zowel een faillissementsaanvraag voor een bedrijf als een persoon doen.
Om een faillissement te voorkomen zal de schuldenaar de openstaande schuld zo snel mogelijk willen voldoen. Als de factuur betaald wordt, kunnen we de faillissementsaanvraag intrekken.
Invordering
Na een vonnis van de rechter kunnen we overgaan tot invordering. Soms betaalt een debiteur uit zichzelf nadat de rechter uitspraak heeft gedaan. Als hij dat niet doet, kunnen we beslag laten leggen. Een eventueel conservatoir beslag wordt direct executoriaal. Dit betekent dat we het op kunnen eisen. Uit de beslaglegging wordt uw organisatie uitbetaald.
Om beslag te leggen bij de debiteur moeten we een deurwaarder inschakelen. Bij Invorderingsbedrijf werken we samen met gekwalificeerde deurwaarders. Zij kunnen onder andere beslag leggen op bankrekeningen en vorderingen van de debiteur. Eventueel kan er ook beslag worden gelegd op (on)roerende goederen. Na een openbare verkoop kan uw bedrijf hieruit worden uitbetaald.
Risk Protector
Met ons Risk Protector softwarepakket kunt u uw debiteurenbeheer op een slimme manier automatiseren. De software wordt gekoppeld aan uw boekhoudpakket. Vervolgens kunt u openstaande facturen in de gaten houden en automatisch laten innen als de betalingstermijn is verstreken. U kiest als creditmanager zelf voor welke taken u de software gebruikt. In het dashboard krijgt u een duidelijk overzicht. Zo houdt u altijd de controle.
Kredietrapporten
Een goede creditmanager wil wanbetaling het liefst zoveel mogelijk voorkomen. De makkelijkste manier om dit voor elkaar te krijgen is de risico’s te beperken. Dit kunt u doen door een kredietrapport op te vragen.
Maakt u gebruik van onze Risk Protector software? Dan kunt u het betalingsgedrag en de financiële situatie van potentiële klanten continue monitoren. Zo kunt u samenwerking met dubieuze zakelijke partners vermijden of op tijd stopzetten.
Laatste sommatie service
Het liefst wilt u natuurlijk dat uw factuur geïnd wordt zonder dat daar kosten aan verbonden zijn voor u of de klant. Op deze manier loopt de relatie tussen uw organisatie en de klant zo min mogelijk schade op.
Maak hiervoor gebruik van onze Laatste Sommatie Service. Hiermee kunt u ons onbeperkt laatste sommaties laten versturen aan debiteuren die te laat zijn met betalen.
De sommatie wordt uit onze naam verstuurd en daar gaat de nodige overredingskracht vanuit; uw debiteur weet dat er een incassoprocedure start als de schuld niet betaald wordt en dat de kosten daardoor alleen maar verder op zullen lopen.
Als u gebruikmaakt van het Risk Protector-pakket kunt u de laatste sommaties met één druk op de knop verzenden.
Een incassobureau inschakelen?
Vul uw gegevens in en we nemen zo snel mogelijk contact met u op.
FAQ: Veelgestelde vragen over incasso voor creditmanagers
FAQ: Wat kost een incassoprocedure?
De kosten voor het incasseren van de factuur mogen volgens de wet incassokosten in de buitengerechtelijke fase direct worden doorberekend aan de klant. Bij Invorderingsbedrijf werken we bovendien op basis van no cure, no pay. Dit betekent dat het risico voor ons is: ook als het ons niet lukt om de vordering te innen hoeft uw organisatie niets te betalen.
De kosten voor een juridische procedure worden worden middels een voorschot betaald door uw organisatie. De rechter veroordeelt de verliezende partij doorgaans wel tot het vergoeden van de kosten van de tegenpartij.
FAQ: Is Invorderingsbedrijf een deurwaarderskantoor?
Invorderingsbedrijf is geen traditioneel deurwaarderskantoor maar een allround incassobureau. We onderscheiden ons doordat we het volledige incassotraject, van de minnelijke fase tot en met de gerechtelijke procedure en invordering, voor u uit kunnen voeren. Daarbij werken we nauw samen met de beste advocaten en deurwaarders.
FAQ: Waarom is het gunstig om debiteurenbeheer te automatiseren?
Door het debiteurenbeheer te automatiseren is het mogelijk om de kosten die hierbij komen kijken te beperken. Bovendien is het eenvoudiger om een een geschikte workflow te creëren, waardoor facturen op tijd verstuurd worden en onbetaalde facturen niet onder de radar blijven. Zodoende kunt u als creditmanager direct tot actie overgaan en zorgen dat de onbetaalde factuur geïnd wordt.
FAQ: Ik werk voor een kleine organisatie. Kunnen wij gebruikmaken van de credit management software?
Onze Risk Protector-software is gemaakt voor alle soorten bedrijven, groot en klein. Ook als u voor een kleiner bedrijf werkt, kunt u dus gebruikmaken van dit pakket.
Heeft uw klant die factuur nog steeds niet betaald? Blijf niet eeuwig wachten en schakel over op No Cure No Pay incasso!
- Géén succes = géén kosten
- 100% uitkering van de hoofdsom
- 95% slagingspercentage
GRATIS incasso advies gehad. Vriendelijk geholpen door een slimme jurist. Heb informatie ingewonnen over een bepaalde casus. Op basis daarvan besloten geen stappen te ondernemen. Aan een eerlijk advies heb je meer dan aan een advocaat die overal maar aan begint. Kom zeker terug als ik weer wat heb.
Invorderingsbedrijf heeft een uitmuntende staat van dienst als het gaat om het innen van openstaande rekeningen. Wilt u overleggen over uw zaak? Neem vrijblijvend contact met ons op via 070 – 762 0330 of via de onderstaande button!
Koninginnegracht 14 C
2514 AA Den Haag
070 – 762 0330
Fax: +3170 – 762 0335