Uit onderzoek van de Universiteit van Groningen blijkt dat brieven minder gunstig werken dan telefoongesprekken. Een telefoontje naar dubieuze debiteuren die nog is vaak een stuk efficiënter dan een herinnering of aanmaning via de mail. Wij zien ook in ons eigen bedrijf dat na telefoongesprekken de betalingen in verhoogd tempo binnenstromen.
Ook voor klanten is het gunstiger als de debiteur eerder betaalt. Dit zorgt er namelijk voor dat zij niet langs gerechtelijke weg hoeven in te grijpen. Een dergelijke fase brengt immers extra kosten met zich mee. Denk hierbij aan kosten van de dagvaarding, griffiekosten, etc.
Een incassobureau staat bekend om haar schriftelijke benadering. Denk hierbij aan de standaard incassobrieven op de deurmat van uw debiteur. Hierin worden er vele sommatiebrieven uitgestuurd, om uw debiteur te herinneren aan zijn of haar openstaande factuur.
Deze brieven versturen wij vanwege het schriftelijk bewijsmateriaal. Daarnaast valt een incassobureau als bedrijf altijd wat harder op iemands dak, dan wanneer de debiteur een direct bericht ontvangt van de crediteur. Zo straalt een incassobureau autoriteit uit wat voor uw debiteur een extra duwtje in de rug kan zijn om zijn of haar facturen nu wel te betalen.
In veel gevallen zien wij dat er totaal geen kwade wil is bij uw debiteur, maar dat hij of zij simpelweg de betaling is vergeten. Dit komt vaak voort uit ‘luiheid’, gebrek aan overzicht, slecht bijgehouden administratie, enzovoort. Een schriftelijke brief komt in dat opzicht vaak alleen maar bij een oplopende stapel papierwerk te liggen, waardoor de kans groot is dat er verder niets mee gedaan wordt.
Wat kunnen wij tegen deze “onoplettende debiteur’’ doen? Wat veel mensen vergeten, is dat er wel degelijk een grote winst te behalen valt met mondelinge communicatie. Wij bieden een nette en efficiënte oplossing om uw debiteur te laten betalen. Laat uw debiteur door een van onze specialisten opbellen.
Invorderingsbedrijf zorgt voor 16 contactmomenten met uw debiteur. Dit doen wij door middel van mailings, brieven en dus ook telefoongesprekken. Tijdens deze telefoongesprekken is het belangrijk dat de communicatie naar de debiteur toe zo overtuigend mogelijk is. Daarnaast is het ook belangrijk dat de debiteur zich gehoord voelt in zijn of haar zaak. Dit schept vertrouwen en zorgt ervoor dat uw debiteur eerder gewillig is om zijn of haar factuur te betalen.
Vul uw gegevens in en wij nemen direct contact met u op!
Heeft uw klant die factuur nog steeds niet betaald? Blijf niet eeuwig wachten en schakel over op No Cure No Pay incasso!