Inloggen op de klantenomgeving

De Online Cockpit is exclusief voor opdrachtgevers. Indien u nog geen eigen account heeft, klik dan hier om uw vordering direct over te dragen of neem contact met ons op via telefoon +31(0)70-7620330.

Wachtwoord vergeten Inloggen
De 6 meest voorkomende redenen van wanbetaling in de uitzendbranche
Door:
in Arbeidsrecht
op 7 december 2017
ir. Laurens Lemmens

Uitzendkrachten moeten volgens deadlines uibetaald worden. Dit is niks nieuws. Als uitzendbureau wil je geen loon moeten voorschieten uit het eigen vermogen. De inlener moet genoodzaakt worden om eerst het bedrag aan het uitzendbureau over te maken.

Helaas komt het erg vaak voor dat de inlener niet op tijd betaald. Het is daarom van belang dat wij ervoor zorgen dat de facturen niet eeuwig blijven liggen, maar direct uitbetaald worden.Wij van het invorderingsbedrijf hebben onderzoek gedaan naar de “waarom”. Onze resultaten hebben wij hier voor u op een rij gezet.

6 Meest voorkomende redenen wanbetaling:

    1. De inlener is het niet eens met de factuur.
      Het komt soms voor dat de relatie het niet met de rekening eens is. Soms communiceert de inlener het niet met het uitzendbureau, maar het komt ook voor dat de inlener niets met de bezwaren doet en gewoon niet betaald. Vaak ontstaan er discussies over meerwerk, het functioneren van een uitzendkracht etc.
    2. De inlener zit in een lastige financiële situatie.
      De inlener is niet in staat om op de besproken deadline de factuur te betalen aan het uitzendbureau.
    3. Oplichting.
      De inlener wil gewoonweg niet betalen. Vaak laat hij dan ook niets van zich horen.
    4. De inlener is laks en ziet wel wanneer hij betaalt.
      In deze maatschappij heeft iedereen het druk met van alles en nog wat. Zeker als onderneming kan het soms gebeuren dat er niet genoeg aandacht aan het op tijd betalen van een factuur wordt besteed. De inlener kan de ernst van een factuur soms niet goed genoeg inschatten. Evenals de negatieve gevolgen voor het uitzendbureau op korte termijn, wanneer hij niet volgens de deadline betaald.  
    5. De inlener hoopt dat u `vergeet ́ dat de factuur nog open staat.
      Een factuur is niet persoonlijk. Je komt niet fysiek/mentaal in aanraking met de persoon aan de andere kant. We zien dat mensen online bijvoorbeeld ook veel sneller iets stelen. Zoals online films. Omdat men de film niet in zijn handen heeft en een winkel uitloopt voelt het niet als stelen. Ditzelfde gebeurt bij een factuur. Men hoopt dat u de zaken niet op orde heeft, zodat zij hier profijt uit kunnen halen. Het invorderingsbedrijf neemt deze verantwoordelijk op zich, zodat uw facturen worden gecontroleerd op datum. En bij tekortkoming, alsnog worden teruggestort op uw rekening.
    6. Administratieve tekortkomingen.
      De inlener heeft zijn administratie niet goed georganiseerd, waardoor hij geen aandacht heeft voor uw factuur. Daartegenover staat dat het uitzendbureau haar zaken niet goed organiseert, waardoor ze niet kan controleren of uw factuur al betaald is. De administratieve tekortkomingen kunnen dus vanaf twee kanten verkeerd uitpakken.  

Het is belangrijk om als uitzendbureau te weten waarom de inlener niet wil betalen. Voor ons als invorderingsbedrijf zijn deze redenen mede bepalend voor de te kiezen aanpak bij een incassotraject.

Voorkom de risico’s van wanbetaling en verzeker uzelf van een optimaal debiteurenbeheer!

 

ShareShare on Facebook0Tweet about this on Twitter0Share on Google+0