Op een ochtend zit u aan de eettafel met uw gezin. U ziet een envelop met het logo van uw hypotheekverstrekker. “Vreemd, ik krijg normaal nooit post van hen”, denkt u nog. Eenmaal opengemaakt begreep u pas waarom u nooit post kreeg. U hebt een betalingsachterstand. Het was nog nooit eerder voorgekomen en is nu wél het geval. Wat doet u dan? U had zo’n goede relatie met de hypotheekverstrekker. U was een trouwe klant met een vaste adviseur. Waarom staat er in de brief, dat als u niet onmiddellijk betaalt, dat zij dit dossier zullen overdragen aan een incassobureau?
Onvrede, wanhoop en stress. U kunt deze dreigende toon niet waarderen. Dat is te begrijpen! Waarom bellen zij zelf niet even om te vragen hoe de betalingsachterstand is ontstaan? Waar is die vriendelijke communicatie gebleven?
U zult denken dat klanttevredenheid hoog in het vaandel staat bij elke organisatie. Daar schermen veel bedrijven mee in de marketing. Medewerkers krijgen trainingen, maar toch gaat het vaak mis. Het gaat hier om goede communicatie en de juiste toonzetting. Het wordt tijd dat bedrijven zich realiseren dat customer engagement en klantbinding de verantwoordelijkheid is van de gehele organisatie. En niet die van één afdeling.
Hoe kan een organisatie zich onderscheiden? Dit wordt steeds lastiger in deze tijd. Concurrenten bieden namelijk dezelfde producten of diensten aan en de prijs is min of meer gelijk. Het enige waar organisaties echt het verschil kunnen maken is op de ervaringen die zij de klant bieden: de customer experience! De afdeling creditmanagement zou hier meer tijd aan moeten besteden. Zij doen achter de schermen veel meer dan alleen incasseren van facturen. Het resultaat van hun acties is direct gerelateerd aan klanttevredenheid en de reputatie van het bedrijf. Iedere medewerker van deze afdeling heeft contact met haar debiteuren. Debiteuren zijn eigenlijk gewoon klanten. Klanten die je als bedrijf graag met een glimlach de deur uit ziet lopen. Maar wel klanten die niet betalen en kampen met betalingsproblemen/achterstanden.
Het is dubbel. Als organisatie wilt u dat klanten betalen voor de geleverde producten of diensten, maar wat u ook wilt is dat klanten tevreden en loyaal blijven. Op deze manier zullen zij in de toekomst nog gebruik maken van uw diensten en producten. Als creditmanager is het dus van groot belang om de relatie met de klant goed te houden. Klanten aandacht geven na het plaatsen van een order is essentieel. Vaak wordt het gezien als een negatieve actie. Dit is juist een kans om deze klanten dat warme gevoel te geven. Op deze manier kunt u als organisatie laten zien waar u voor staat en deze ervaring buigen naar een positieve ervaring.
Immers het behouden van bestaande klanten is maar liefst zes keer goedkoper dan het werven van nieuwe klanten. Het verhogen van de klanttevredenheid heeft ook nog eens een positieve invloed op het verlagen van de DSO.
Wilt u weten hoe u als organisatie ervoor zorgt dat de klant bij iedere afdeling dezelfde positieve ervaring krijgt? Ook wanneer een klant niet betaalt en bij de afdeling ‘Credit Management’ terecht komt? Invorderingsbedrijf weet raad!
Download nu de 6 tips voor Snelle betalingen en tevreden klanten!
Rekening houdend met uw klantrelaties, is de eerste benadering mild. Het kan namelijk zijn dat uw aanmaning of factuur aan de aandacht van uw debiteur is ontsnapt. Reageert uw debiteur na diverse contactpogingen nog steeds niet, of wil de debiteur nog steeds niet betalen? Dan voeren wij de druk op, met maar één doel: ervoor zorgen dat u zo spoedig mogelijk het geld ontvangt waar u recht op heeft.
De mogelijkheden zijn divers: van een bodemprocedure tot het aanvragen van het faillissement van uw debiteur, van het leggen van conservatoir beslag tot een kortgedingprocedure in incasso. Ons incassobureau helpt u graag!
Invorderingsbedrijf heeft een ijzersterke reputatie opgebouwd met haar no-nonsense aanpak van bedrijven die zich niet aan de gemaakte betaalafspraken houden. Als u een incassozaak start via Invorderingsbedrijf kiest u voor snelheid, kwaliteit en resultaat. Omdat ons incassobureau enkel werkt met de beste juristen en incasso-advocaten, hebben we alle middelen in huis om uw debiteur te laten betalen. Want zoals u weet, cash is King.
Vul uw gegevens in en wij nemen direct contact met u op!
Heeft uw klant die factuur nog steeds niet betaald? Blijf niet eeuwig wachten en schakel over op No Cure No Pay incasso!
Direct aan de slag met het versturen van uw ingebrekestelling? Gebruik dan onze handig voorbeeldbrieven.
Download direct