Help! Webwinkel betaalt mijn geld niet terug. Wat nu?

Help! Webwinkel betaalt mijn geld niet terug. Wat nu? Gratis juridisch advies Stel, u koopt bij een webwinkel. Nadat u de online bestelling heeft ontvangen, blijkt het product toch niet te zijn wat u wilt. Uw webwinkel weigert echter het aankoopbedrag terug te storten. Wat nu? Jaarlijks worden er duizenden consumenten onnodig geconfronteerd met webwinkels […]

Wij dragen zorg voor uw openstaande vorderingen

Wij dragen zorg voor uw openstaande vorderingen Oplossing voor het huurbeleid De ingreep van de Europese Commissie in het Nederlandse woningbeleid heeft tot veel verzet geleid. Met ingang van 1 januari 2011 moeten corporaties hun woningen toewijzen aan huishoudens met een inkomen niet hoger dan euro 33.614. Ten hoogste 10% van de woningen is beschikbaar […]

Het incasseren van achterstallige huur

Het incasseren van achterstallige huur De vordering tot ontbinding van de huurovereenkomst en ontruiming wegens (herhaalde) wanbetaling. Indien uw huurders niet betalen is dat niet alleen vervelend (het kost u veel moeite en energie), maar het kan ook leiden tot financiële problemen: uw verwachte rendementen komen in gevaar. Huurachterstanden drukken uw rendement Het verhuren van […]

Wettelijke rente handelstransacties naar 8,25%

Wettelijke rente handelstransacties naar 8,25% De wettelijke rente voor handelstransacties is per 1 juli verhoogd van 8% naar 8,25%. Dit bedrag brengt u in rekening als uw zakelijke klanten niet binnen de gestelde betalingstermijn betalen. Het is ook mogelijk contractueel een andere rente overeen te komen, bijvoorbeeld 2% per maand. Eerder berichtten we over de […]

Elektronisch factureren

Elektronisch factureren U mag ook elektronisch factureren. Uw klant moet hiermee wel akkoord gaan. Wilt u elektronisch factureren dan moet u aan de volgende voorwaarden voldoen: In de elektronische factuur moeten alle gegevens zijn opgenomen die wettelijk vereist zijn bij de papieren facturen. De regels voor de verschuldigdheid en aftrek van btw moeten op dezelfde manier […]

Een dagvaarding ontvangen. Wat nu?

Een dagvaarding ontvangen. Wat nu? U heeft een dagvaarding ontvangen. Kom direct in actie en voorkom hoge kosten! U heeft een dagvaarding ontvangen, maar wat is een dagvaarding? Als u een dagvaarding ontvangen heeft, is de ontvangen dagvaarding het officiële document waarmee een eisende partij een gedaagde partij – bijvoorbeeld u – oproept om voor […]

Facturen verrekenen: Credit management anno 2012

Facturen verrekenen: Credit management anno 2012 Doet u zaken met elkaar, dan verstuurt u vaak over en weer facturen. U kunt natuurlijk ieder uw eigen ontvangen factuur voldoen, maar zou het niet handiger zijn om de facturen tegen elkaar weg te strepen en alleen het saldo te betalen of te ontvangen? Of er verrekend mag […]

Café ’t Brouwertje

Café ’t Brouwertje U kent het wel. U levert een product of dienst, verstuurt de factuur en als deze onbetaald blijft checkt u het Handelsregister. Uw debiteur is uitgeschreven. Wat nu? Mag u vertrouwen op wat er in het Handelsregister (KvK) staat? We schrijven februari 1980. Groothandel Geho ontvangt namens Café ’t Brouwertje een bestelling […]

Invorderingsbedrijf B.V. opent een nieuwe vestiging in Amsterdam

Invorderingsbedrijf B.V. opent een nieuwe vestiging in Amsterdam Gezien het succes van het concept van Invorderingsbedrijf B.V. mag zij zich vanaf maart 2014 nu ook met recht incassobureau Amsterdam noemen. Invorderingsbedrijf heeft gekozen voor een statig pand aan de Herengracht. Deze beslissing is genomen om het sterk groeiende klantenbestand op het gebied van incasso Amsterdam nog beter […]

5 tips om wanbetaling te voorkomen

Wanbetalers voorkomen Wanbetalers voorkomen? 6 tips die ook écht werken. Klant betaalt factuur niet? Onbetaalde facturen zorgen voor onnodige stress. Dit wilt u voorkomen én zorgeloos zaken doen. Gelukkig bestaan hier verschillende oplossingen voor. Hoe u dat doet, leggen wij graag uit. Wanbetalers voorkomen doet u zo: 6 tips om wanbetaling te voorkomen 1. Houd […]