Klant betaalt factuur niet? Onbetaalde facturen zorgen voor onnodige stress. Dit wilt u voorkomen én zorgeloos zaken doen. Gelukkig bestaan hier verschillende oplossingen voor. Hoe u dat doet, leggen wij graag uit. Wanbetalers voorkomen doet u zo:
Veel ondernemers ervaren debiteurenbeheer als een vervelende taak. U wilt zich bezighouden met hetgeen waar u goed in bent, namelijk zakendoen. Het debiteurenbeheer wordt dan ook vaak een klus waar veel bedrijven niet veel aandacht aan besteden. Dit heeft tot gevolg dat veel facturen (te lang) open blijven staan. Door uw debiteurenbeheer uit te besteden, worden openstaande facturen op tijd gezien en aan de bel getrokken bij de debiteur. Dit betekent voor u, meer tijd om zaken te doen.
Niets is belangrijker dan uw afspraken zwart op wit vastleggen. U ziet in de algemene voorwaarden meteen welke rechten en plichten u en uw tegenpartij hebben. Algemene voorwaarden zijn in feite regels/afspraken die u maakt met degene waarmee u een samenwerking aangaat. Laat uw algemene voorwaarden opstellen of controleren door onze specialisten contractenrecht. Dan weet u zeker dat de juridische belangen van uw organisatie optimaal zijn gewaarborgd.
Met een kredietrapport checkt u of het financieel verstandig is zaken te doen met uw handelspartner. Het betalingsgedrag en financiën van uw eventuele zakenpartner wordt in het kredietrapport uitgedrukt in een creditscore. Dankzij deze score weet u exact hoe hoog het risico op wanbetaling is. U voorkomt met Kredietrapporten wanbetaling en leveringsproblemen.
Vul uw gegevens in en download de gratis voorbeeldbrief ingebrekestelling
Heb je een klus afgerond of goederen geleverd? Factureer dan meteen of plan een wekelijks moment in wanneer je dit doet. Wacht zeker niet langer dan 30 dagen. Hoe eerder de debiteur de factuur ontvangt, hoe sneller u betaalt wordt. Daarnaast loopt u minder risico dat de factuur in de vergetelheid raakt.
Niet alleen de Belastingdienst eist dat een factuur aan een aantal regels moet voldoen. Helder opgestelde facturen zorgen voor minder onduidelijkheid bij de geadresseerde en leiden tot minder discussies. Zorg dat op de facturen staat wat het betreft. Bijvoorbeeld welke producten zijn verkocht (hoeveelheid en soort), welke werkzaamheden zijn verricht (waar, wanneer, door wie), op welke termijnbedrag de factuur betrekking heeft (bijvoorbeeld de huur voor de maand mei 2021) en of dat het om een voorschot gaat. Zorg dat ook de prijsstelling juist wordt opgenomen.
Hoort u vaak: ‘Ik heb de factuur niet ontvangen‘ of ‘U heeft de factuur niet naar het juiste postadres gestuurd‘. Verstuur uw facturen ook per e-mail en vraag om leesbevestiging. Achteraf kan dat niet meer gezegd worden dat een factuur niet tijdig is ontvangen (aangenomen dat u de factuur naar het juiste e-mailadres hebt gestuurd). Wilt u helemaal op safe spelen, verzend uw facturen dan aangetekend of per fax. Bewaar in beide gevallen goed de verzendbewijzen
Heeft uw klant die factuur nog steeds niet betaald? Blijf niet eeuwig wachten en schakel over op een No Cure No Pay incassobureau! Doordat ons incassobureau enkel werkt met de allerbeste juristen en incasso advocaten hebben we alle middelen in huis om uw debiteur onder maximale druk te zetten. Het resultaat: uw geld in úw portemonnee waar het hoort.
Wilt u direct wanbetaling aanpakken? Bel dan naar 070-7620330. Wij bekijken graag met u wat er mogelijk is.
Direct aan de slag met het versturen van uw ingebrekestelling? Gebruik dan onze handig voorbeeldbrieven.
Download direct