Inloggen op de klantenomgeving

De Online Cockpit is exclusief voor opdrachtgevers. Indien u nog geen eigen account heeft, klik dan hier om uw vordering direct over te dragen of neem contact met ons op via telefoon +31(0)70-7620330.

Wachtwoord vergeten Inloggen
De 6 meest voorkomende redenen voor wanbetalingen in de kinderdagverblijven
child
Door:
in KDV-rechten
op 27 februari 2018
ir. Laurens Lemmens

Helaas komt het erg vaak voor dat de ouder niet op tijd betaalt aan het KDV. Het is daarom van belang dat wij ervoor zorgen dat de facturen niet eeuwig blijven liggen, maar direct uitbetaald worden. Wij van het invorderingsbedrijf hebben onderzoek gedaan naar het “waarom” achter het uitblijven van betalingen. Onze resultaten hebben wij hier voor u op een rij gezet.

6 Meest voorkomende redenen wanbetaling KDV:Kinderopvangtoeslag

  1. Verantwoordelijkheid en risico’s liggen bij ouders en dit zorgt voor een risicoverhoging.
    De huidige vormgeving van het toeslagenstelsel legt veel verantwoordelijkheid en risico’s bij burgers. Ouders zijn verantwoordelijk voor het aanleveren van de juiste gegevens en het doorvoeren van wijzigingen en lopen financiële risico’s als zij dit niet goed doen.
  2. KDV is Fout- en fraudegevoeligheid.
    Het huidige systeem voor kinderopvangtoeslag is om een aantal redenen gevoelig voor fouten en fraude:

      1. Het biedt gelegenheid aan de ouders om per ongeluk of  expres fouten te maken bij het invoeren van gegevens, zonder dat de kinderopvanginstelling hiervan op de hoogte is. De ouder kan hiermee ten onrechte te hoge voorschotten aanvragen.
      2. De kinderopvangtoeslag is een voorschot, waarbij voor een groot deel achteraf gecontroleerd wordt. Het risico bestaat dat onrechtmatig ontvangen toeslag na afloop van het jaar en soms pas jaren later geconstateerd en teruggevorderd wordt. (Vaak wanneer het geld al is uitgegeven door de ouders).
      3. De kinderopvangtoeslag wordt rechtstreeks op de rekening van de ouder gestort, die daardoor de mogelijkheid heeft en in de verleiding kan komen om de kinderopvangtoeslag aan andere zaken dan aan kinderopvang uit te geven.
      4. Kwaadwillende ouders en instellingen kunnen samenspannen. Als ouder en instelling een contract afsluiten voor meer uren dan er daadwerkelijk aan opvang wordt afgenomen, krijgt de ouder meer kinderopvangtoeslag op zijn rekening gestort en de instelling meer betaald. 
  3. De ouders/voogden zijn het niet eens met de factuur.
    Het komt soms voor dat ze het gewoon niet eens zijn. Bijvoorbeeld in het geval van schade. Indien er speelgoed kapot gaat, weet u wie er dan aansprakelijk is? 
  4. De ouders/voogden zit in een lastige financiële situatie.
    De ouders/voogden zijn niet in staat om op de besproken deadline de factuur te betalen aan de KDV.
  5. De ouders/voogden zijn laks en zien wel wanneer ze betalen.
    In deze maatschappij heeft iedereen het druk met van alles en nog wat. We zien ook vaak dat bij ondernemingen  er niet genoeg aandacht aan het op tijd betalen van een factuur wordt besteed. De debiteur kan de ernst van een factuur soms niet goed genoeg inschatten. Evenals de negatieve gevolgen voor u op korte termijn.
  6. De ouders/voogden hopen dat u `vergeet ́ dat de factuur nog open staat.
    Een factuur is niet persoonlijk. Je komt niet fysiek/mentaal in aanraking met de persoon aan de andere kant. We zien dat mensen online bijvoorbeeld ook veel sneller iets stelen. Zoals online films. Omdat men de film niet in zijn handen heeft en een winkel uitloopt voelt het niet als stelen. Ditzelfde gebeurt bij een factuur. Men hoopt dat u de zaken niet op orde heeft, zodat zij hier profijt uit kunnen halen. Het invorderingsbedrijf neemt deze verantwoordelijk op zich, zodat uw facturen worden gecontroleerd op datum. En bij tekortkoming, alsnog worden teruggestort op uw rekening.


Vervolgstappen.
Als u met een incasso bureau in zee gaat is het belangrijk om deze

informatie te weten en erachter te komen waarom uw debiteur niet betaald. Wat zijn
de vervolgstappen hierna? Als incassobureau is het belangrijk om uw zaak gericht te bekijken met onze verschillende afdelingen. Zo kijken wij of het noodzakelijk is om door onze juristen te worden verwerkt, advocaat of dat het moet worden doorgestuurd naar onze deurwaarders. We zien in dat dit voor de klant veel keuzes zijn die er gemaakt moeten worden. Wij willen dit pijnpunt voor u uit handen nemen. Daarom hebben wij gekozen voor de totaaloplossing. Dit houdt in dat wij u al deze verschillende partijen onder een dak van het Invorderingsbedrijf B.V. willen bieden.

 

Voordelen die het Invorderingbedrijf voor u meebrengt:

  • U wilt onderlinge communicatie tussen verschillende kantoren voorkomen, het liefst ziet u de storting zo snel mogelijk op hun eigen rekening (‘’zonder teveel gedoe’’)
  • Geen extra kosten die in rekening genomen worden door deze verschillende kantoren. Het liefst een uitbetaling en hierin overzichtelijk aan welke zaken er zijn gewerkt, tegenover welke uren en welke personen.
  • U kunt de verantwoordelijkheid bij een bedrijf neerleggen. We leven in een snelle tijd, we hebb
    en het al druk genoeg, in een wanbetaler heeft niemand zin. In dit pijnpunt kunnen wij voordeel trekken door het van A>Z voor u te regelen.

Voorkom de risico’s van wanbetaling en verzeker uzelf van een optimaal debiteurenbeheer.

ShareShare on Facebook0Tweet about this on Twitter0Share on Google+0