Home PageClient Case Gerritsma

Het verhaal van Lian Gerritsma
Als niets meer lijkt te helpen...

FAQ: Veelgestelde vragen over ervaringen met Invorderingsbedrijf

Op deze pagina vindt u de meest recente ervaringen van de klanten van Invorderingsbedrijf. Zoekt u naar alle klantbeoordelingen van Invorderingsbedrijf. Bekijk dan onze review op de website van Feedback Company.

Heeft u een goede of minder goede ervaring met de producten of diensten van Invorderingsbedrijf? Lees meer over het delen van jouw compliment of feedback.

Jammer dat onze dienstverlening anders is dan verwacht. Graag komen wij met u in contact zodat we het gezamenlijk kunnen oplossen. Lees meer over het delen van je feedback met Invorderingsbedrijf.

Jammer dat onze dienstverlening anders is dan verwacht. Graag komen wij met u in contact zodat we het gezamenlijk kunnen oplossen. Lees meer over het delen van je feedback met Invorderingsbedrijf.

“Ik zou het zo weer doen en ik kan het iedereen aanraden.”

Familiebedrijf Rioolservicebedrijf Gerritsma, een begrip in Noord-Brabant en wijde omstreken. Scholen, gemeentes, zorginstellingen, het MKB en particulieren weten deze MKB’er al meer dan 30 jaar te vinden. 24 uur per dag, 7 dagen in de week.

Ago Automaterialen B.V.

Probleem

Na meerdere sommaties, e-mails en belletjes bleef betaling nog steeds uit.

Doel

Door middel van een faillissementsaanvraag zorgen we ervoor het gehele bedrag succesvol te incasseren.

Gebruikte producten

Eigenlijk nooit problemen, behalve..

Al 95% van het rioolwerk was klaar. Totdat Gerritsma te maken kreeg met wanbetaling tijdens het werk: het vervangen van 50 meter riolering.

We hebben gelijk besloten alles stil te leggen. Als iemand niet betaalt, werken we niet meer”, zegt Lian die haar klant de eindafrekening stuurde. Onterecht, vond haar klant. Terecht, zei die rechter. En haar debiteur werd voor de volle pond veroordeeld.  Maar ja, toen haar advocaat de debiteur had aangeschreven, kwam er geen betaling en kreeg Lian haar dossier terug. “Zoek zelf maar een deurwaarder, hij betaalt niet”, kreeg ze te horen.

Gelukkig belde Lian het Invorderingsbedrijf.

    Door dit formulier in te vullen ga je akkoord met de privacyvoorwaarden.

    Neem telefonisch of per mail contact op

    Onze Incassojuristen & Adviseurs

    De bankrekening bleek leeg

    We namen de opdracht graag in behandeling. Het vonnis werd op de meest korte termijn door de gerechtsdeurwaarder uitgereikt aan de veroordeelde klant. Binnen twee dagen moest alles betaald worden, maar dat gebeurde niet…

    Gelukkig wist Lian waar haar klant bankierde. Beslag onder de bank volgde. Maar de bankrekening bleek leeg te zijn gemaakt. Beslag onder de Belastingdienst leverde ook niet direct iets op: de Belastingdienst liet weten geen geld in overschot te hebben waarmee de vordering van Gerritsma betaald kon worden. De boosheid bij Gerritsma groeide. Zou hij ermee wegkomen?

    Beslag op het bedrijfspand

    We adviseerden Gerritsma om beslag te leggen op het bedrijfspand van haar klant. Daarop hadden al meerdere schuldeisers beslag laten leggen, bleek uit het Kadaster. Beslag zorgt ervoor dat het bedrijfspand niet meer in eigendom is over te dragen. Het beslag werd snel gelegd, maar taal noch teken werd vernomen van haar debiteur.

    Balletje komt aan het rollen

    We belden Lian met het advies om het faillissement dan maar aan te vragen. Het meest ver strekkende incassomiddel. “Graag! Het heeft nu lang genoeg geduurd. Wie niet horen wil, moet maar voelen”, zei Lian. De bank, die ook een recht van hypotheek had gevestigd op het bedrijfspand, hoorde van het beslag én van de faillissementsaanvraag. De bank besloot niet langer af te wachten en het bedrijfspand – waarop ook namens Gerritsma beslag lag – te gaan veilen. Een notaris opende het verkoopdossier en het pand ging de veiling op. Alles was in gereedheid gebracht voor de executieverkoop totdat…

    ‘Mag ik nog een regeling aub’?

    Een paar weken geleden stond hij hier na jaren opeens midden op de werkvloer. Of we alsjeblieft de faillissementsaanvraag wilden intrekken”, vertelt Lian. “Ja”, zei ze. “Als alles betaald is. Eerder niet”. 

    Gerritsma wist inmiddels wel beter: zelfs tijdens de gerechtelijke procedure was haar klant niet op komen dagen voor de mondelinge behandeling. Hij zou er zo weer tussenuit piepen als ze haar faillissementsaanvraag zou laten vallen. “Hij wil onder betaling uitkomen, maar dat laten we niet meer gebeuren”, vertelde Lian. 

    Ondertussen groeide het ongeloof ook bij de medewerkers van de rioolservice.

    Voltreffer

    En toen begon het balletje ineens met rollen. Door de faillissementsaanvraag kwam het bankroet van haar klant wel heel dichtbij. Een steunvordering was er – de ex-advocaat van haar klant werd ook niet betaald. Het beslag op het bedrijfspand was een nare wielklem, die steeds strakker kwam te zitten door een bank die ging veilen. De debiteur die Gerritsma jarenlang aan het lijntje had gehouden, kon geen kant meer op. 

    Binnen no time werd de gehele vordering voldaan, kon het beslag opgeheven worden en lieten we het faillissementsverzoek intrekken. Aan jarenlange struisvogelpolitiek kwam door een zorgvuldig geregisseerde incassostrategie abrupt een einde.

    Geen kale kip

    Net voor betaling liet de debiteur ons weten dat zelfs na uitkering aan alle schuldeisers er nog ruim EUR 200.000,- eigen vermogen overbleef in zijn bedrijf. 

    Toen we dat Lian vertelden: “Waarom heeft hij dan niet eerder betaald? Je begrijpt niet dat zo-iemand gewoon niet betaalt. Ik heb gehoord dat hij zijn eigen advocaat ook nog moet betalen. Die belde ons al of wij wel betaald hebben gekregen.

    Wat vond Lian van ons?

    Toen we Lian vroegen hoe ze onze dienstverlening zou omschrijven:

    Lian Gerritsma

    Eigenaar

    Echt ongelooflijk wat jullie allemaal hebben moeten doen om hem te laten betalen. Petje af. Ik ben heel blij met jullie en ontzettend goed dat we alle stappen gezet hebben. Ik zou het zo weer doen en ik kan jullie iedereen aanraden. En ik heb er geen kosten aan gehad dat is het mooiste.

    Lian Gerritsma, Rioolservicebedrijf Gerritsma

    Heeft u net als Lian een vonnis? Daar kunnen wij wat mee!

    Veel advocatenkantoren sturen hun klanten weg als ze het vonnis hebben behaald. Maar een vonnis is 20 jaar geldig en kan alsnog geïncasseerd worden. Wij incasseren deze  vonnissen die door andere juridische dienstverleners zijn behaald.

    Wilt u net als Lian ook een einde maken aan wanbetaling? Kijk dan bij onderstaande producten.

    Gebruikte producten

    Meer succesverhalen

    Bekijk alle klantervaringen

    Gerritsma

    95% van het rioolwerk was klaar. Totdat Gerritsma te maken kreeg met wanbetaling. Het werk werd stilgelegd en de klant kreeg de eindrekening.
    Terecht, zei de rechter.

    TUS Airways

    De vliegtuigmaatschappij uit Cyprus weigerde René’s openstaande facturen van 30.000 euro te betalen. Door beslaglegging hebben wij een vliegtuig aan de grond weten te leggen.

    Maas Leasing

    Al sinds 2012 schakelt Pim Rosielle, credit controller bij Maas Leasing in Gouda (voorheen Lease Connection) het Invorderingsbedrijf in als het gaat om wereldwijde incasso.

    Betaalt uw klant u nog steeds niet?

    Bent u net als Mascha ook al tijden bezig met een debiteur die maar niet betaalt? En wilt u net als Ago Automaterialen B.V. afrekenen met wanbetalers? Geef uw zaak dan direct uit handen!

    Probleem

    Na meerdere sommaties, e-mails en belletjes bleef betaling nog steeds uit.

    Doel

    Door middel van een faillissementsaanvraag zorgen we ervoor het gehele bedrag succesvol te incasseren.

    Gebruikte producten