U mag ook elektronisch factureren. Uw klant moet hiermee wel akkoord gaan. Wilt u elektronisch factureren dan moet u aan de volgende voorwaarden voldoen:

In de elektronische factuur moeten alle gegevens zijn opgenomen die wettelijk vereist zijn bij de papieren facturen.

De regels voor de verschuldigdheid en aftrek van btw moeten op dezelfde manier worden toegepast.

De factuurdatum bepaalt het moment van uitreiken van de factuur.

U mag de factuurgegevens elektronisch opmaken en versturen, zoals u dat wilt. Dit betekent dat bijvoorbeeld een geavanceerde elektronische handtekening niet nodig is.

Let op!
Het is mogelijk dat de belastingautoriteiten in andere EU-landen een bepaalde methode van elektronisch factureren niet accepteren. Neemt u contact op met uw klant als u elektronisch wilt factureren aan uw klant in een ander EU-land.

Bron: De Belastingdienst

ShareShare on FacebookTweet about this on TwitterGoogle+

Wij gaan door waar andere stoppen!

500 Gewonnen zaken
80 Nieuwe klanten in 2018
25 Gewonnen Awards
€ 9.503.613 Geincasseerde omzet

Recente artikelen

cytonn-photography-GJao3ZTX9gU-unsplash
Beslaglegging
helloquence-OQMZwNd3ThU-unsplash
pexels-photo-573565
photo-1486125305436-b7144b0734f0
photo-1516156008625-3a9d6067fab5
photo-1519377345644-937ef9754740
Let op! Nepdeurwaarders actief met ons KvK-nummer (1)
pexels-photo-518543
pexels-photo-1089549
pexels-photo-313691
0158ac55-7c7d-454c-b96e-0d80339eac4c
censorship-limitations-freedom-of-expression-restricted-39584
photo-1524681709887-fcdb00bcee97
photo-1501542829340-01f4b681215d
photo-1524861646941-b897e7f18230