U mag ook elektronisch factureren. Uw klant moet hiermee wel akkoord gaan. Wilt u elektronisch factureren dan moet u aan de volgende voorwaarden voldoen:

In de elektronische factuur moeten alle gegevens zijn opgenomen die wettelijk vereist zijn bij de papieren facturen.

De regels voor de verschuldigdheid en aftrek van btw moeten op dezelfde manier worden toegepast.

De factuurdatum bepaalt het moment van uitreiken van de factuur.

U mag de factuurgegevens elektronisch opmaken en versturen, zoals u dat wilt. Dit betekent dat bijvoorbeeld een geavanceerde elektronische handtekening niet nodig is.

Let op!
Het is mogelijk dat de belastingautoriteiten in andere EU-landen een bepaalde methode van elektronisch factureren niet accepteren. Neemt u contact op met uw klant als u elektronisch wilt factureren aan uw klant in een ander EU-land.

Bron: De Belastingdienst

ShareShare on FacebookTweet about this on TwitterGoogle+

Wij gaan door waar andere stoppen!

500 Gewonnen zaken
80 Nieuwe klanten in 2018
25 Gewonnen Awards
€ 9.503.613 Geincasseerde omzet

Recente artikellen

photo-1501542829340-01f4b681215d
photo-1524861646941-b897e7f18230
aanbouw
document-agreement-documents-sign-48148 (1)
pexels-photo-845451
pexels-photo-908298
aannemer failliet 2
contract-afsluiten
internationaal
whatsapp-2105015_960_720
afspraakisafspraak5
onderzoek
pexels-photo-306198
fb
AVG