Inloggen op de klantenomgeving

De Online Cockpit is exclusief voor opdrachtgevers. Indien u nog geen eigen account heeft, klik dan hier om uw vordering direct over te dragen of neem contact met ons op via telefoon +31(0)70-7620330.

Wachtwoord vergeten Inloggen
Vijf tips om wanbetaling te voorkomen
pexels-photo-1068523

1. Hanteer algemene voorwaarden en verklaar deze van toepassing op uw overeenkomst

Algemene voorwaarden zijn uw bedrijfsspecifieke voorwaarden die van toepassing zijn op alle overeenkomsten en transacties met uw bedrijf. Omdat ze algemeen zijn, hoeven deze voorwaarden niet telkens opnieuw onderhandeld te worden.
(meer…)

Lees Verder
Uit de praktijk: Mag ik de betaling van mijn factuur opschorten?
pexels-photo-1253591 (1)

Afgelopen maand dagvaardde we een particulier voor de rechtbank van Heerlen. Onze cliënt, een installatiebedrijf, die voor deze particulier zijn huis had geïsoleerd, weigerde zonder geldige rechtsgrond de factuur van enkele duizenden euro’s te betalen.
(meer…)

Lees Verder
Nieuwe wet incassokosten schept duidelijkheid
photo-1457369804613-52c61a468e7d

U betaalt een rekening te laat en ontvangt een brief van een incassokantoor. Snel maakt u het originele factuurbedrag over en u hoopt dat daarmee de kous af is. Tot 1 juli van dit jaar was dat in veel gevallen ook zo. Vanaf 1 juli 2012 gaat echter de nieuwe wet incassokosten in. De kans is dan ook groot dat betaling van de niet betaalde incassokosten alsnog via de rechter wordt afgedwongen.
(meer…)

Lees Verder
Het eigendomsvoorbehoud in uw Algemene Voorwaarden
photo-1449247666642-264389f5f5b1

Eigendomsvoorbehoud – Voorkom dat u uw geleverde goederen niet meer kunt opeisen

Het eigendomsvoorbehoud is de bescherming van een leverancier tegen niet betalende afnemers. Eigendom gaat namelijk over op het moment dat er een geldige levering plaatsvindt, tenzij u een aanvullende voorwaarde stelt, bijvoorbeeld in uw Algemene Voorwaarden.
(meer…)

Lees Verder
Vraag afgedragen BTW over onbetaalde facturen terug!
Logo_Belastingdienst.svg

Teruggaaf vanwege oninbare vorderingen

Als u een factuur stuurt aan uw klanten, moet u de btw daarover direct aangeven en betalen. Betaalt uw klant de factuur uiteindelijk niet of maar gedeeltelijk? Dan hebt u btw betaald die u niet ontvangen hebt. U kunt deze btw dan terugvragen.
(meer…)

Lees Verder
Elektronisch factureren

U mag ook elektronisch factureren. Uw klant moet hiermee wel akkoord gaan. Wilt u elektronisch factureren dan moet u aan de volgende voorwaarden voldoen:

In de elektronische factuur moeten alle gegevens zijn opgenomen die wettelijk vereist zijn bij de papieren facturen.
(meer…)

Lees Verder