Inloggen op de klantenomgeving

De Online Cockpit is exclusief voor opdrachtgevers. Indien u nog geen eigen account heeft, klik dan hier om uw vordering direct over te dragen of neem contact met ons op via telefoon +31(0)70-7620330.

Wachtwoord vergeten Inloggen
Door:
in Incassotips en voorbeelden, Overig
op 27 februari 2018
ir. Laurens Lemmens
Zou u uw debiteurenbeheer wel uitbesteden?

Het uitbesteden van werkzaamheden biedt vaak veel voordelen voor u als ondernemer. Bij het uitbesteden van uw debiteurenbeheer geniet u van meerdere voordelen. We hebben de vrijheid genomen om deze even op een rijtje te zetten.

  1. Snel resultaat

Als ondernemer weet u dat tijd geld is, en wilt u natuurlijk zo snel mogelijk verschuldigde bedragen innen. Wij als experts op het gebied van debiteurenbeheer weten welke technieken wel en niet werken. Op deze manier boeken wij snel resultaat waardoor u uw geld sneller op uw rekening heeft

  1. Kennis van het vak

Feit blijft dat niet iedereen uit het juiste hout gesneden is voor het bijhouden van het debiteurenbeheer. Gelukkig zijn onze specialisten hier goed in. Door ons het beheer van uw debiteurenbeheer over te laten nemen, bent u verzekerd van het beste resultaat.

  1. Verborgen voordeel: Variabele kosten

Een verborgen voordeel is dat het uitbesteden van debiteurenbeheer wordt gezien en berekend als variabele kosten. Dit komt omdat u betaalt voor het geleverde werk in plaats van het aantal uren.

  1. Meer tijd 

Wij weten dat u als ondernemer een druk schema heeft. Daarom heeft u er baat bij als u niet langer aan uw debiteurenbeheer hoeft te denken. Door uw debiteurenbeheer uit te besteden, houdt u meer tijd over voor het ondernemen.

  1. Externe verantwoordelijkheid

Het is natuurlijk niet de leukste taak in de wereld, achter debiteuren aan te zitten. Het is dan ook regelmatig noodzaak om een streng beleid te hanteren. Hier zouden vervelende reacties uit kunnen komen. Wanneer u een externe partij verantwoordelijk stelt voor dit beleid blijft u zelf buiten schot. Dit kunt u ook naar uw klanten communiceren.

Mocht u naar aanleiding van deze blog meer informatie nodig hebben? Wij bij het Invorderingsbedrijf staan je graag te woord.

De juristen en incassospecialisten van het Invorderingsbedrijf hebben een schat aan ervaring en kennis. Bel nu naar ons hoofdkantoor op het volgende nummer:  070 762 0330, dan kunnen we samen kijken hoe we u in de goede richting kunnen sturen. 

Lees Verder
Meerdere partijen noodzakelijk incassotraject!

Wanbetalingen komen overal voor, vooral bij organisaties. 90% van de openstaande facturen worden te laat betaald. 2,7 % hiervan wordt helemaal nóóít betaald. Dit is voor een organisatie nooit goed en zo is minstens 15% van de niet of te laat betaalde facturen de hoofdoorzaak van een faillissement voor de organisatie.Om wanbetalingen tegen te gaan kan het belangrijk zijn om goed te checken hoe de financiële situatie is van uw huidige, maar zeker ook uw potentiële klanten.

Waarom het totale pakket zo belangrijk is bij incasso.

Een incassobureau inschakelen doe je natuurlijk liever niet. Sommige mensen hebben het zo druk met andere zaken, dat ze niet goed kijken welk incassobureau nu precies de juiste voordelen met zich meebrengt. Voordat er een incassotraject wordt ingeschakeld is het belangrijk om te kijken of alle neuzen de juiste kant op staan. Een incassobureau opereert namelijk nooit alleen. Voor de totale vordering is het belangrijk dat er juristen, advocaten en deurwaarders ingeschakeld kunnen worden indien nodig. Vele bureaus voorzien alleen in juristen en niet het verdere plaatje. De gevolgen hiervan zijn dat u als klant van het kastje naar de muur kan worden gestuurd. Ook onderlinge communicatie tussen deurwaarder en incassobureau gaat vaak fout, wanneer deze niet direct zijn gekoppeld.

Verschillende partijen die noodzakelijk zijn om een incassotraject te begeleiden:

1. Een Advocaat

Een advocaat wordt aangenomen om uw zaken te vertegenwoordigen. Dit betekent dat ze geheel in dienst zijn van u. Ze zijn zeer geleerd in specifieke onderwerpen en kunnen u altijd optimaal helpen. Zij kunnen geen incasso vorderen, maar wel zeker geldbedragen voor u opeisen!

2.  Een deurwaarderskantoor

Een deurwaarderskantoor houdt zich bezig met het vorderen van incasso’s als de incassobureaus niet verder komen. Deurwaarders hebben volgens de wet meer rechten om incasso’s te vorderen.De deurwaarder is de persoon die een gerechtelijke procedure voor u kan beginnen. Hij zorgt ervoor dat de officiële eisen richting de partijen wordt gestuurd. Het bezorgt meestal ook het vonnis. Hij legt uit wat het vonnis inhoudt en legt daarna beslag op gelden of goederen.

3. Juristen

Door het gebruik van eigen juristen zijn ze het enige incassobureau in Nederland die gebruik maakt van aparte juristen per vakgebied. Zo beschikken ze bijvoorbeeld over gespecialiseerde juristen in de bouw, een plek waar veel klanten van het Invorderingsbedrijf zich bevinden.

Hieronder vind u de verschillende specialiteiten van onze  juristen:

  • Het Minnelijk traject: Het minnelijke traject is het moment dat een incassobedrijf de wanbetaler opties voorlegt om uiteindelijk aan de betaling te kunnen voldoen, zonder dat hier een rechter aan te pas komt. Er worden betalingsregelingen voorgesteld en getroffen.
  • De Gerechtelijke procedure: Deze procedure wordt gestart nadat de schuldige weigert te betalen na aanmaningen (minnelijk traject). De eiser heeft dan het recht om er een zaak van te maken om zo de rechter te vragen de schuldige alsnog te laten voldoen aan de betaling(en).
  • Het Executietraject: Nadat het vonnis in een zaak is uitgesproken, volgt het allerlaatste traject: het executietraject. Dit betekent dat het vonnis dat is uitgesproken moet worden uitgevoerd. De deurwaarder kan dan beslag gaan leggen op gelden en/of goederen. Hierbij beschikt hij over een dwangbevel.

De Totaaloplossing van Invorderingsbedrijf B.V.

De totaaloplossing wat wij aanbieden is alles van A tot Z regelen voor onze klanten op het gebied van risicomanagement. Hiervoor hebben wij creditmanagement software zoals bijvoorbeeld Debtorcare. Deze kan worden ingezet binnen elke sector en kan iedere organisatie helpen! 

Lees Verder
Vijf tips om wanbetaling te voorkomen

1. Hanteer algemene voorwaarden en verklaar deze van toepassing op uw overeenkomst

Algemene voorwaarden zijn uw bedrijfsspecifieke voorwaarden die van toepassing zijn op alle overeenkomsten en transacties met uw bedrijf. Omdat ze algemeen zijn, hoeven deze voorwaarden niet telkens opnieuw onderhandeld te worden.
(meer…)

Lees Verder
Wel of niet meedoen aan een crediteurenakkoord?

U heeft verkocht of geleverd, en uw debiteur doet u een voorstel. Of u akkoord wilt gaan met een voorgesteld crediteurenakkoord, ofwel: u streept een deel van uw vordering weg. Het sluiten van een crediteurenakkoord, ofwel een overeenkomst (akkoord) met uw debiteur, is niet zonder risico’s. In dit artikel gaan we hier nader op in.
(meer…)

Lees Verder
Hoe tref ik op juridisch juiste wijze een betalingsregeling met mijn debiteur?

Elke ondernemer krijgt tegenwoordig van een debiteur wel een zogenaamd ‘verzoek betalingsregeling’ voor de openstaande en onbetaalde facturen. Stel, u bent niet de beroerdste en stemt met een betalingsregeling in. Het zomaar akkoord gaan met een betalingsregeling kan echter grote gevolgen hebben.
(meer…)

Lees Verder
Tref een betalingsregeling met de Belastingdienst voor extra financiële ruimte.

Het is crisis. En niet zo’n beetje ook. Daar is de Belastingdienst inmiddels ook achter. Dus wordt er water bij de wijn gedaan.

Vanaf dit jaar is het mogelijk de Belastingdienst zowel schriftelijk als mondeling te verzoeken om uitstel van betaling van openstaande belastingaanslagen en een betalingsregeling met de Belastingdienst te treffen. Wil de Belastingdienst uitstel van betaling overwegen, dan moet in elk geval voldaan zijn aan de volgende voorwaarden voor uitstel van betaling en een betalingsregeling met de Belastingdienst.
(meer…)

Lees Verder
Laat gratis uw algemene voorwaarden controleren

Vanaf 1 juli vorig jaar geldt de nieuwe wet incassokosten. Deze wet is van dwingend recht (verplicht) voor transacties met consumenten. De wet bepaalt de hoogte van de incassokosten. Voor transacties met bedrijven is het echter sterk aan te raden nadere afspraken over vergoeding van buitengerechtelijke incassokosten te maken in uw algemene voorwaarden. Laat nu de incassoclausule in uw algemene voorwaarden gratis door ons checken en zo nodig aanpassen!
(meer…)

Lees Verder
Facturen verrekenen: Credit management anno 2012

Doet u zaken met elkaar, dan verstuurt u vaak over en weer facturen. U kunt natuurlijk ieder uw eigen ontvangen factuur voldoen, maar zou het niet handiger zijn om de facturen tegen elkaar weg te strepen en alleen het saldo te betalen of te ontvangen?

Of er verrekend mag worden spreekt u in eerste instantie samen af. Bijvoorbeeld in een overeenkomst of in de algemene voorwaarden. Uit de praktijk blijkt dat zakenpartners, zonder expliciet een beroep op verrekening (te) weg doen, de schulden al salderen.
(meer…)

Lees Verder
Uit de praktijk: Mag ik de betaling van mijn factuur opschorten?

Afgelopen maand dagvaardde we een particulier voor de rechtbank van Heerlen. Onze cliënt, een installatiebedrijf, die voor deze particulier zijn huis had geïsoleerd, weigerde zonder geldige rechtsgrond de factuur van enkele duizenden euro’s te betalen.
(meer…)

Lees Verder