Inloggen op de klantenomgeving

De Online Cockpit is exclusief voor opdrachtgevers. Indien u nog geen eigen account heeft, klik dan hier om uw vordering direct over te dragen of neem contact met ons op via telefoon +31(0)70-7620330.

Wachtwoord vergeten Inloggen
Door:
in Incasso
op 19 juni 2018
Claudia de Bruin
Door:
in Incasso, Verbintenissenrecht
op 26 maart 2018
ir. Laurens Lemmens
Energiemaatschappij eist € 3.546 aan opzegvergoedingen – Mag dat?
contract

 “Overstappen van energiemaatschappij zonder opzegvergoeding”

(meer…)

Lees Verder
Door:
in Incasso
op 22 februari 2018
ir. Laurens Lemmens
6 meest voorkomende redenen van betalingsachterstanden

Helaas komt het erg vaak voor dat de inlener niet op tijd betaald. Het is daarom van belang dat wij ervoor zorgen dat de facturen niet eeuwig blijven liggen, maar direct uitbetaald worden. Wij van het invorderingsbedrijf hebben onderzoek gedaan naar de “waarom”. Onze resultaten hebben wij hier voor u op een rij gezet.

6 meest voorkomende redenen van betalingsachterstanden:

    1. De debiteur is het niet eens met de factuur.
      Het komt soms voor dat de relatie het niet met de rekening eens is. 
    2. De debiteur zit in een lastige financiële situatie.
      De debiteur is niet in staat om op de besproken deadline de factuur te betalen aan de crediteur.
    3. Oplichting.
      De debiteur wil gewoonweg niet betalen. Vaak laat hij dan ook niets van zich horen.
    4. De debiteur is laks en ziet wel wanneer hij betaalt.
      In deze maatschappij heeft iedereen het druk met van alles en nog wat. We zien ook vaak dat ondernemingen het kan gebeuren dat er niet genoeg aandacht aan de factuur wordt besteed. De debiteur kan de ernst van een factuur soms niet goed genoeg inschatten. Evenals de negatieve gevolgen voor u op korte termijn.
    5. De debiteur hoopt dat u `vergeet ́ dat de factuur nog open staat.
      Een factuur is niet persoonlijk. Je komt niet fysiek/mentaal in aanraking met de persoon aan de andere kant. We zien dat mensen online bijvoorbeeld ook veel sneller iets stelen. Zoals online films. Omdat men de film niet in zijn handen heeft en een winkel uitloopt voelt het niet als stelen. Ditzelfde gebeurt bij een factuur. Men hoopt dat u de zaken niet op orde heeft, zodat zij hier profijt uit kunnen halen. Het invorderingsbedrijf neemt deze verantwoordelijk op zich, zodat uw facturen worden gecontroleerd op datum. En bij tekortkoming, alsnog worden teruggestort op uw rekening.
    6. Administratieve tekortkomingen.
      De debiteur heeft zijn administratie niet goed georganiseerd, waardoor hij geen aandacht heeft voor uw factuur. Daartegenover staat dat u niet genoeg controle en inzicht heeft op uw debiteuren beheer, waardoor u niet kan controleren of uw factuur al uitbetaald is (of niet). De administratieve tekortkomingen kunnen dus vanaf twee kanten verkeerd uitpakken. 

Vervolgstappen:

Als u met een incasso bureau in zee gaat is het belangrijk om deze informatie te weten en erachter te komen waarom uw debiteur niet betaald. Wat zijn de vervolgstappen hierna? Als incassobureau is het belangrijk om uw zaak gericht te bekijken met onze verschillende afdelingen. Zo kijken wij of het noodzakelijk is om door onze juristen te worden verwerkt, advocaat of dat het moet worden doorgestuurd naar onze deurwaarders. We zien in dat dit voor de klant veel keuzes zijn die er gemaakt moeten worden. Wij willen dit pijnpunt voor u uit handen nemen. Daarom hebben wij gekozen voor de totaaloplossing. Dit houdt in dat wij u al deze verschillende partijen onder een dak van het Invorderingsbedrijf B.V. willen bieden.

Voordelen die de totaaloplossing voor u meebrengt.

  • U wilt onderlinge communicatie tussen verschillende kantoren voorkomen, het liefst ziet u de storting zo snel mogelijk op hun eigen rekening (‘’zonder teveel gedoe’’)
  • Geen extra kosten die in rekening genomen worden door deze verschillende kantoren. Het liefst een uitbetaling en hierin overzichtelijk aan welke zaken er zijn gewerkt, tegenover welke uren en welke personen.
  • U kunt de verantwoordelijkheid bij een bedrijf neerleggen. We leven in een snelle tijd, we hebben het al druk genoeg, in een wanbetaler heeft niemand zin. In dit pijnpunt kunnen wij voordeel trekken door het van A>Z voor u te regelen.

Voorkom de risico’s van wanbetaling en verzeker uzelf van een optimaal debiteurenbeheer!

Lees Verder
Meerdere partijen noodzakelijk incassotraject!

Wanbetalingen komen overal voor, vooral bij organisaties. 90% van de openstaande facturen worden te laat betaald. 2,7 % hiervan wordt helemaal nóóít betaald. Dit is voor een organisatie nooit goed en zo is minstens 15% van de niet of te laat betaalde facturen de hoofdoorzaak van een faillissement voor de organisatie.Om wanbetalingen tegen te gaan kan het belangrijk zijn om goed te checken hoe de financiële situatie is van uw huidige, maar zeker ook uw potentiële klanten.

Waarom het totale pakket zo belangrijk is bij incasso.

Een incassobureau inschakelen doe je natuurlijk liever niet. Sommige mensen hebben het zo druk met andere zaken, dat ze niet goed kijken welk incassobureau nu precies de juiste voordelen met zich meebrengt. Voordat er een incassotraject wordt ingeschakeld is het belangrijk om te kijken of alle neuzen de juiste kant op staan. Een incassobureau opereert namelijk nooit alleen. Voor de totale vordering is het belangrijk dat er juristen, advocaten en deurwaarders ingeschakeld kunnen worden indien nodig. Vele bureaus voorzien alleen in juristen en niet het verdere plaatje. De gevolgen hiervan zijn dat u als klant van het kastje naar de muur kan worden gestuurd. Ook onderlinge communicatie tussen deurwaarder en incassobureau gaat vaak fout, wanneer deze niet direct zijn gekoppeld.

Verschillende partijen die noodzakelijk zijn om een incassotraject te begeleiden:

1. Een Advocaat

Een advocaat wordt aangenomen om uw zaken te vertegenwoordigen. Dit betekent dat ze geheel in dienst zijn van u. Ze zijn zeer geleerd in specifieke onderwerpen en kunnen u altijd optimaal helpen. Zij kunnen geen incasso vorderen, maar wel zeker geldbedragen voor u opeisen!

2.  Een deurwaarderskantoor

Een deurwaarderskantoor houdt zich bezig met het vorderen van incasso’s als de incassobureaus niet verder komen. Deurwaarders hebben volgens de wet meer rechten om incasso’s te vorderen.De deurwaarder is de persoon die een gerechtelijke procedure voor u kan beginnen. Hij zorgt ervoor dat de officiële eisen richting de partijen wordt gestuurd. Het bezorgt meestal ook het vonnis. Hij legt uit wat het vonnis inhoudt en legt daarna beslag op gelden of goederen.

3. Juristen

Door het gebruik van eigen juristen zijn ze het enige incassobureau in Nederland die gebruik maakt van aparte juristen per vakgebied. Zo beschikken ze bijvoorbeeld over gespecialiseerde juristen in de bouw, een plek waar veel klanten van het Invorderingsbedrijf zich bevinden.

Hieronder vind u de verschillende specialiteiten van onze  juristen:

  • Het Minnelijk traject: Het minnelijke traject is het moment dat een incassobedrijf de wanbetaler opties voorlegt om uiteindelijk aan de betaling te kunnen voldoen, zonder dat hier een rechter aan te pas komt. Er worden betalingsregelingen voorgesteld en getroffen.
  • De Gerechtelijke procedure: Deze procedure wordt gestart nadat de schuldige weigert te betalen na aanmaningen (minnelijk traject). De eiser heeft dan het recht om er een zaak van te maken om zo de rechter te vragen de schuldige alsnog te laten voldoen aan de betaling(en).
  • Het Executietraject: Nadat het vonnis in een zaak is uitgesproken, volgt het allerlaatste traject: het executietraject. Dit betekent dat het vonnis dat is uitgesproken moet worden uitgevoerd. De deurwaarder kan dan beslag gaan leggen op gelden en/of goederen. Hierbij beschikt hij over een dwangbevel.

De Totaaloplossing van Invorderingsbedrijf B.V.

De totaaloplossing wat wij aanbieden is alles van A tot Z regelen voor onze klanten op het gebied van risicomanagement. Hiervoor hebben wij creditmanagement software zoals bijvoorbeeld Debtorcare. Deze kan worden ingezet binnen elke sector en kan iedere organisatie helpen! 

Lees Verder
Door:
in Incasso
op 18 september 2016
ir. Laurens Lemmens
Pas op met turboliquidaties

Door maas in de wet schuldeisers voor miljoenen benadeeld

Sinds 1994 is het mogelijk ondernemingen te ontbinden via turboliquidatie op grond van art. 2:19 lid 4 BW (zie hieronder). Deze manier van ontbinding wint de laatste jaren fors aan populariteit, zeker onder fraudeurs. Volgens het FD (5-9-2016) zijn sinds 2013 88% van de BV’s en 95% van de stichtingen op deze wijze opgeheven, waar het in 2007 nog ging om twee derde van alle BV’s. Jaarlijks worden bijna 40.000 BV’s ontbonden op deze manier! Een zorgwekkende situatie.

 

(meer…)

Lees Verder
Door:
in Incasso, Verbintenissenrecht
op 19 augustus 2015
mr. drs. Joost Konings
Bemiddelingskosten terugvorderen

“Bemiddelingskosten gemakkelijk weer te incasseren”

Bemiddelingskosten zijn vaak onterecht door de huurder betaald. Een makelaar moet deze terugbetalen. Wat nu als een makelaar weigert de door u betaalde (hoge) bemiddelingskosten terug te betalen?
(meer…)

Lees Verder
Door:
in Incasso
op 10 februari 2015
mr. drs. Joost Konings
Factuur dubbel betaald

“Het verhaal van de leasemaatschappij die € 17.465,- zag vervliegen”

Wat u kunt doen als u ontdekt dat een factuur dubbel betaald werd, is niet voor iedereen even duidelijk. Vaak ontdekt u pas veel later dat er een bedrag dubbel betaald is. Een factuur die dubbel is betaald zorgt niet alleen voor een liquiditeitstekort maar ook voor onnodige kopzorgen. Hieronder leest u hoe u alsnog uw dubbel betaalde bedrag terugkrijgt.

(meer…)

Lees Verder
Door:
in Arbeidsrecht, Incasso
op 31 januari 2015
mr. drs. Joost Konings
Teveel betaald loon terugvorderen

“Teveel betaald loon gemakkelijk weer te incasseren”

Als werkgever heeft u per ongeluk teveel salaris uitbetaald. Misschien tijdens het dienstverband, misschien aan het einde. Uw (ex-)werknemer weigert het teveel betaald loon terug te betalen. Met incasso haalt u het teveel betaald loon gemakkelijk weer binnen. Hieronder leest u hoe u start met teveel betaald loon terugvorderen.

(meer…)

Lees Verder
Door:
in Arbeidsrecht, Incasso
op 30 januari 2015
mr. May Leung
Geen salaris ontvangen

“Salaris én wettelijke verhoging gemakkelijk alsnog te incasseren”

Heeft u helemaal geen salaris ontvangen? Of u heeft maar een gedeelte ontvangen? Voor u het weet komt u zelf in de financiele problemen. Wij incasseren voor u uw achterstallig loon én een extra vergoeding voor u, de wettelijke verhoging. In dit artikel leest u wat u moet doen om een loonvordering in te stellen.

Download ook onze gratis voorbeeldberekening om te zien op welk bedrag aan wettelijke verhoging u recht heeft.

(meer…)

Lees Verder
Door:
in Incasso
op 30 januari 2015
mr. drs. Joost Konings
Geleend geld terugvorderen

“Uitgeleend geld vaak gemakkelijk weer te incasseren”

In goed vertrouwen heeft u geld uitgeleend. Helaas betaalt de ontvanger van het geld u niet terug. Ook niet na uw sommaties. Of u nu wel of geen bewijs heeft van de lening, u wilt uw geld terug. In dit artikel leest u wat u kunt doen, ook als de lening niet op papier staat.

Ons kantoor incasseert niet terugbetaalde leningen voor diverse soorten opdrachtgevers.

(meer…)

Lees Verder