Inloggen op de klantenomgeving

De Online Cockpit is exclusief voor opdrachtgevers. Indien u nog geen eigen account heeft, klik dan hier om uw vordering direct over te dragen of neem contact met ons op via telefoon +31(0)70-7620330.

Wachtwoord vergeten Inloggen
Door:
in Huurrecht
op 21 december 2018
ir. Laurens Lemmens
Onbedoeld een wietplantage in huis? Wat u als verhuurder moet weten

U bent in het bezit van een woning die u verhuurt. Alles loopt op rolletjes, totdat u een vermoeden krijgt dat er een wietplantage in uw pand opgezet is… Hoe moet u nu te werk gaan? En hoe kunt u voorkomen dat u door de aangescherpte Opiumwet als medeplichtige wordt gezien?

Steeds meer wietplantages opgedoekt in de randstad

Op dit moment zien wij steeds meer lopende zaken opkomen tegen onderhuurders in de randstad, voornamelijk uit de omgeving Den Haag en Amsterdam. De gemeenten zitten hier bovenop omdat het voor veel overlast zorgt. Het is dan ook een strafbaar feit wanneer een wietplantage wordt ontdekt en daar wordt snel werk van gemaakt. Maar ook als verhuurder wordt u aangekeken op hennepteelt in uw woning. (meer…)

Lees Verder
Door:
in Huurrecht
op 13 december 2018
Claudia de Bruin
CASE STUDY: Boetebeding opgenomen in de huurovereenkomst? Hoe zit dat precies?
contract-afsluiten

Wist u dat u een boetebepaling, ook wel boetebeding genoemd, kan opnemen in de huurovereenkomst? Als uw huurder zich niet aan de gemaakte afspraken houdt, kan dit oplopen tot forse bedragen die u kunt incasseren.

Stel, u verhuurt een kantoorruimte en uw huurder houdt zich niet aan de huurovereenkomst. Dit kan bijvoorbeeld door het aanrichten van schade, het niet nakomen van de betalingstermijn, etc. U kunt dan een incassobureau inschakelen om de achterstand te innen. Daarnaast kunt u ook boetes innen wanneer u hier in de overeenkomst rekening mee houdt.

(meer…)

Lees Verder
Door:
in Huurrecht
op 14 februari 2018
ir. Laurens Lemmens
Wanbetaling voorkomen? Licht de kleine lettertjes toe!
control-work-official-form-39519

Het is ons opgevallen dat veel wanbetalingen komen doordat men de kleine lettertjes niet leest. Slechts 10% leest voorwaarden.

Klinkt raar he? Ik durf te wedden dat u ze ook niet leest. Een simpel voorbeeld; Apple heeft nieuwe voorwaarden en vraagt op uw IPhone of u deze voorwaarden wilt accepteren. Heeft u die wel eens gelezen? Nee he? Wees gerust, u bent duidelijk niet de enige. Uit onderzoek blijkt dat slechts 10% van de mensen begint met het lezen van deze voorwaarden, maar na minder dan 20 seconden alsnog afhaakt. De overige 90% van de mensen klikt direct op akkoord.

Wij zijn van mening dat u als leasemaatschappij wanbetalingen grotendeels kunt voorkomen door men beter in te lichten over de kleine lettertjes. Men betaalt namelijk sneller als zij weten waarvoor zij betalen! Hieronder leest u de grootste knelpunten van uw consument.

1. Kan uw consument tussentijds van het contract af?
Iedere lease aanbieder gaat hier anders mee om. Soms kan je pas na een jaar opzeggen, maar soms ook al na drie maanden. Wel wordt er vaak een zogenaamde opzegvergoeding berekent. Je betaalt dan een bepaald percentage over de resterende maanden. De hoogte van het percentage hangt dan weer af van het type auto. Echter zijn er ook aanbieders die kosteloos opzeggen aanbieden, maar vaak wordt een voordeeltje als dit dan weer doorberekend in het maandtarief. Daarom is het van belang om uw consument hierover te informeren, dan zit u niet met een geschil wanneer er iets fout gaat.

2. Wat gebeurt er als de consument het maandtarief niet meer kan betalen?
Dit kan natuurlijk altijd gebeuren, bijvoorbeeld bij het verliezen van een vaste baantje. Gelukkig denken vrijwel alle leasemaatschappijen dan direct met de consument mee door de looptijd van de overeenkomst aan te passen of te beëindigen. Zorg er dus voor dat je de voorwaarden duidelijk stelt.  Dan weet de consument tenminste wat hij kan verwachten. Wanneer men weet waarvoor de betaling is, zijn zij sneller geneigd om te betalen dan wanneer hij het niet weet.  Iedere leasemaatschappij gaat hier namelijk anders mee om. Voorkom wanbetaling en informeer!

3. Krijgt de consument een BKR registratie bij het afsluiten van een leasecontract?
Er worden op de markt zowel contracten met BKR registraties verstrekt als zonder BKR registraties. Het is dus van belang dat u uw voorwaarden van duidelijk toelicht. Een BKR registratie hoeft overigens helemaal niet nadelig te zijn als de consument gewoon iedere maand netjes het maandtarief betaalt. Er wordt dan geen achterstand geregistreerd en dit heeft geen nadelige invloed op eventuele toekomstige kredietverstrekkers.

4. In het geval van een private lease, wat gebeurt er als de consument over de jaarlijkse kilometers gaat?
Voor iedere kilometer die de consument meer rijdt dan in het private lease contract staat, betaalt hij of zij een vast bedrag per kilometer. Indien zij hiervan niet op de hoogte zijn, kunnen ze behoorlijk schrikken van een random meerprijs. Wanneer zij erover in discussie gaan, duurt het alleen maar langer voordat u uw geld binnenkrijgt. Om dit te voorkomen is het van belang dat u dit aangeeft en uitlegt hoe de kosten in elkaar steken. De consument weet dat waarvoor hij/zij moet betalen en zal sneller geneigd zijn dit te doen.

Maak je gebruik van deze tips en heb je toch met wanbetalers te maken of mocht je naar aanleiding van deze blog meer informatie nodig hebben? Wij bij het Invorderingsbedrijf staan je graag te woord.

De juristen en incassospecialisten van het Invorderingsbedrijf hebben een schat aan ervaring en kennis. Bel nu naar ons hoofdkantoor op het volgende nummer:  070 762 0330, dan kunnen we samen kijken hoe we u in de goede richting kunnen sturen. 

Lees Verder
Door:
in Huurrecht
op 14 november 2017
mr. drs. Joost Konings
Schade door huurder
huizen

Huurder laat grote ravage achter, maar het incheck rapport ontbreekt. U blijft met een schade achter. Kunt u die verhalen? En zo ja, hoe? Lees hier hoe wij voor u de schade door huurder verhalen.

De huurder van een woning, winkel of een bedrijfspand moet bij het einde van de huurovereenkomst het gehuurde weer opleveren. Maar wat nu als u een bende aantreft en ook geen incheck rapport hebt gemaakt? Invorderingsbedrijf verhaalt voor u alle schade door huurder veroorzaakt!

(meer…)

Lees Verder
Door:
in Huurrecht
op 1 april 2017
mr. drs. Joost Konings
Ik wil mijn huurder eruit zetten en wat zijn mijn rechten?
AAEAAQAAAAAAAAvxAAAAJDc3YWRhZjAwLTU0NzUtNDc2NS04ZjkyLTlhNDAyYzM0ZTBmOQ

‘Een huurder kan gemakkelijk uit huis gezet worden als de juiste stappen worden gevolgd’

Als uw huurder niet betaalt, is het logisch dat u een einde wilt maken aan de huurovereenkomst. Een huurder eruit zetten betekent dat de huurovereenkomst door de rechter ontbonden moet worden. Dat kunt u helaas niet zelf doen. Een rechter maakt een einde aan de huurovereenkomst als de huurder de huur niet betaalt. Ook als er afspraken uit de huurovereenkomst worden geschonden beëindigt de rechter de huurovereenkomst. (meer…)

Lees Verder
Door:
in Huurrecht, Incasso huur
op 16 augustus 2011
mr. drs. Joost Konings
Help! Uitspraak Huurcommissie en verhuurder betaalt geld niet terug
download

Help! Uitspraak Huurcommissie en verhuurder betaalt geld niet terug.

Het huren en verhuren van woonruimte is gebonden aan wettelijke regels. Huurder en verhuurder hebben zowel rechten als plichten. Er kan verschil van mening ontstaan tussen huurder en verhuurder over bijvoorbeeld de hoogte van de huurprijs, de redelijkheid van de servicekosten of over het onderhoud van de woonruimte.
(meer…)

Lees Verder