Waarom uw debiteuren wel betalen na een belletje van onze incassobureau

Uitslag onderzoek Universiteit van Groningen

Uit onderzoek van de Universiteit van Groningen blijkt dat brieven minder gunstig werken dan telefoongesprekken. Een telefoontje naar dubieuze debiteuren die nog is vaak een stuk efficiënter dan een herinnering of aanmaning via de mail. Wij zien ook in ons eigen bedrijf dat na telefoongesprekken de betalingen in verhoogd tempo binnenstromen.

Ook voor klanten is het gunstiger als de debiteur eerder betaalt. Dit zorgt er namelijk voor dat zij niet langs gerechtelijke weg hoeven in te grijpen. Een dergelijke fase brengt immers extra kosten met zich mee. Denk hierbij aan kosten van de dagvaarding, griffiekosten, etc.

De standaardbenadering werkt niet

Een incassobureau staat bekend om haar schriftelijke benadering. Denk hierbij aan de standaard incassobrieven op de deurmat van uw debiteur. Hierin worden er vele sommatiebrieven uitgestuurd, om uw debiteur te herinneren aan zijn of haar openstaande factuur.

Deze brieven versturen wij vanwege het schriftelijk bewijsmateriaal. Daarnaast valt een incassobureau als bedrijf altijd wat harder op iemands dak, dan wanneer de debiteur een direct bericht ontvangt van de crediteur. Zo straalt een incassobureau autoriteit uit wat voor uw debiteur een extra duwtje in de rug kan zijn om zijn of haar facturen nu wel te betalen.

Waarom onze belletjes wel effectief zijn

  • Door de telefonische benadering voelt een debiteurzich meer geconfronteerd met u als leverancier
  • Onze getrainde incassanten zijn meester in het overtuigen van debiteuren om aan uw factuur prioriteit te geven
  • Vreemde ogen dwingen

In veel gevallen zien wij dat er totaal geen kwade wil is bij uw debiteur, maar dat hij of zij simpelweg de betaling is vergeten. Dit komt vaak voort uit ‘luiheid’, gebrek aan overzicht, slecht bijgehouden administratie, enzovoort. Een schriftelijke brief komt in dat opzicht vaak alleen maar bij een oplopende stapel papierwerk te liggen, waardoor de kans groot is dat er verder niets mee gedaan wordt.

Wat kunnen wij tegen deze “onoplettende debiteur’’ doen? Wat veel mensen vergeten, is dat er wel degelijk een grote winst te behalen valt met mondelinge communicatie. Wij bieden een nette en efficiënte oplossing om uw debiteur te laten betalen. Laat uw debiteur door een van onze specialisten opbellen.

Het Invorderingsbedrijf zorgt voor 16 contactmomenten met uw debiteur. Dit doen wij door middel van mailings, brieven en dus ook telefoongesprekken. Tijdens deze telefoongesprekken is het belangrijk dat de communicatie naar de debiteur toe zo overtuigend mogelijk is. Daarnaast is het ook belangrijk dat de debiteur zich gehoord voelt in zijn of haar zaak. Dit schept vertrouwen en zorgt ervoor dat uw debiteur eerder gewillig is om zijn of haar factuur te betalen.

Profiteer van 10 jaar ervaring op gebied van telefonisch incasseren!

Wilt u een aantal facturen snel betaald krijgen?

Stuur dan een kopie van deze nota’s naar incasso@invorderingsbedrijf.nl dan nemen wij de zaken direct voor u in behandeling.

 

 

ShareShare on FacebookTweet about this on TwitterGoogle+

Wij gaan door waar andere stoppen!

500 Gewonnen zaken
80 Nieuwe klanten in 2018
25 Gewonnen Awards
€ 9.503.613 Geincasseerde omzet

Recente artikelen

helloquence-OQMZwNd3ThU-unsplash
pexels-photo-573565
photo-1486125305436-b7144b0734f0
photo-1516156008625-3a9d6067fab5
photo-1519377345644-937ef9754740
Let op! Nepdeurwaarders actief met ons KvK-nummer (1)
pexels-photo-518543
pexels-photo-1089549
pexels-photo-313691
0158ac55-7c7d-454c-b96e-0d80339eac4c
censorship-limitations-freedom-of-expression-restricted-39584
photo-1524681709887-fcdb00bcee97
photo-1501542829340-01f4b681215d
photo-1524861646941-b897e7f18230
aanbouw
document-agreement-documents-sign-48148 (1)