Inloggen op de klantenomgeving

De Online Cockpit is exclusief voor opdrachtgevers. Indien u nog geen eigen account heeft, klik dan hier om uw vordering direct over te dragen of neem contact met ons op via telefoon +31(0)70-7620330.

Wachtwoord vergeten Inloggen
Verjaringstermijnen van geldvorderingen. Hoe zit dat?

Elke onderneming of particulier krijgt er wel eens mee te maken: verjaring van een vordering. Dat wil zeggen: het juridisch niet meer af kunnen dwingen van betaling, door het enkele verloop van tijd.

Hoe kunt u verjaring voorkomen en welke verjaringstermijnen bestaan er zoal?
(meer…)

Lees Verder
Invorderingsbedrijf daagt Easyjet voor de rechter

PERSBERICHT – DEN HAAG – 7 november 2012

De bekende low cost carrier Easyjet is door het Invorderingsbedrijf gedagvaard omdat zij weigert vergoedingen in verband met vertraging te betalen.
(meer…)

Lees Verder
Uit onze praktijk: Debiteur misbruikt handelsnaam en wordt voor € 25.000,- veroordeeld

Let op met het gebruik van dezelfde handelsnaam bij verschillende inschrijvingen KvK.

Voor diverse softwareontwikkelaars verzorgen we incasso. Zo startten we enige tijd geleden ook een gerechtelijke incassoprocedure namens een opdrachtgever (hierna: ‘Software B.V’) tegen een besloten vennootschap actief op het gebied van arbobegeleiding (hierna te noemen ‘Arbo I B.V.’). Arbo I B.V. nam het niet zo nauw met het handelsnaamrecht en de handelsnaamwet.
(meer…)

Lees Verder
Prettig nieuws: betalingstermijn voortaan wettelijk vastgelegd

Met ingang van 16 maart 2013 bevat onze wet een zogenaamde wettelijke betalingstermijn: de wet bepaalt voortaan wanneer betaald moet zijn . Voorheen mocht een betalingstermijn alleen ‘niet onredelijk hoog zijn’.
(meer…)

Lees Verder
Ik stel u in gebreke

Zakendoen betekent over en weer presteren. Bijvoorbeeld: u schakelt een koerier in voor een spoedbezorging in Londen, maar dat loopt mis. Wat nu?

Ingebrekestelling
Een overeenkomst komt tot stand door aanbod en aanvaarding (art. 6:217 BW). Maar wat nu als de prestatie uitblijft? Het Burgerlijk Wetboek bepaalt dat u uw handelspartner dan eerst in gebreke moet stellen alvorens u eventueel de overeenkomst kunt ontbinden.
(meer…)

Lees Verder
Uit de praktijk: Mag ik de betaling van mijn factuur opschorten?

Afgelopen maand dagvaardde we een particulier voor de rechtbank van Heerlen. Onze cliënt, een installatiebedrijf, die voor deze particulier zijn huis had geïsoleerd, weigerde zonder geldige rechtsgrond de factuur van enkele duizenden euro’s te betalen.
(meer…)

Lees Verder
Het eigendomsvoorbehoud in uw Algemene Voorwaarden

Eigendomsvoorbehoud – Voorkom dat u uw geleverde goederen niet meer kunt opeisen

Het eigendomsvoorbehoud is de bescherming van een leverancier tegen niet betalende afnemers. Eigendom gaat namelijk over op het moment dat er een geldige levering plaatsvindt, tenzij u een aanvullende voorwaarde stelt, bijvoorbeeld in uw Algemene Voorwaarden.
(meer…)

Lees Verder