Bedrijven worden in Nederland steeds vaker gechanteerd door particulieren of concurrenten door middel van het plaatsen van negatieve recensies.

Koninklijke Horeca Nederland luidde eerder al de noodklok omdat er negatieve recensies geplaatst werden op websites als Iens en Zoover. Het doel van deze negatieve recensies blijkt in veel gevallen chantage, of een poging van de concurrentie om de goede naam van het bedrijf in kwestie te moedwillig te schaden.

Ondernemers staan vaak machteloos tegenover deze vorm van vuilspuiterij. Zeker wanneer de bron van de recensies niet te achterhalen is omdat gebruik gemaakt wordt van anonieme mailadressen. Ze kunnen niet anders dan de eis van de chanterende klant inwilligen of de schade als gevolg van de slechte recensies accepteren.

Afspraak = afspraak

Invorderingsbedrijf staat er voor dat gemaakte afspraken worden nagekomen. Afspraak = afspraak. Daarin zijn wij principieel. Wij realiseren ons dat dit ons niet altijd geliefd maakt, echter dat nemen wij voor lief.

De afgelopen maanden hebben wij hard gewerkt aan de ontwikkeling van een nieuwe productlijn met betrekking tot reputatie- en schademanagement.

Het aanpakken laster en smaadsdrift op internet

Reden voor de ontwikkeling van deze lijn maatwerkproducten is dat Invorderingsbedrijf zelf de afgelopen jaren te maken heeft gekregen met chanterende partijen, waaronder veroordeelde debiteuren. Een viertal veroordeelde debiteuren kan de veroordeling, die door de rechtbank is gewezen, niet naast zich neerleggen. In plaats van in hoger beroep te gaan hielden zij zich structureel bezig met:

  • Het herhaaldelijk plaatsen van negatieve recensies op diverse fora met verzonnen verhalen;
  • Het persoonlijk benaderen van klanten en referenties met subjectieve en lasterende verhalen;
  • Het doen van valse aangiftes;
  • Het aanmaken van mailadressen en profielen van medewerkers van Invorderingsbedrijf en met deze valse identiteit benaderen van allerlei instanties;
  • Het aanzetten van andere klanten tot bovenstaande acties;

Doel van deze acties is terugbetaling van de door de rechter toegewezen en door de deurwaarder geïnde bedrag in geld dan wel het te niet laten gaan van een opeisbare factuur van Invorderingsbedrijf voor geleverde diensten.

Invorderingsbedrijf zal nooit zwichten voor deze praktijken en neemt deze onrechtmatige handelingen zeer serieus. Het kan niet zo zijn dat het rechtssysteem op deze manier dreigt te worden ondermijnd.

In samenwerking met onze Legal departement worden op dit moment de nodige acties uitgezet op zowel strafrechtelijk als civiel vlak.

Wij kunnen ons voorstellen dat wij niet het enige bedrijf zijn dat op deze wijze afgeperst wordt. Wij staan daarom open voor andere opdrachtgevers die op een vergelijkbare wijze werk willen maken van deze onrechtmatige praktijken. Wij hebben gemerkt dat steeds meer bedrijven maar ook particulieren het slachtoffer worden van dit soort praktijken en hebben daarom deze dienst in het leven geroepen.

Bent u of uw bedrijf slachtoffer van aanpakken laster en smaadschrift op internet neemt u dan contact op met onze adviseurs via telefoonnummer 070-7620330  of email info@invorderingsbedrijf.nl. Wij helpen u graag verder.

NOOT: Mocht u zelf met een klacht hebben over onze dienstverlening dan verwijzen wij u naar onze klachtenregeling (link). Wij nemen elke klacht serieus en proberen steeds tot een voor beiden partijen bevredigende oplossing te komen.

ShareShare on FacebookTweet about this on TwitterGoogle+

Wij gaan door waar andere stoppen!

500 Gewonnen zaken
80 Nieuwe klanten in 2018
25 Gewonnen Awards
€ 9.503.613 Geincasseerde omzet

Recente artikellen

aanbouw
document-agreement-documents-sign-48148 (1)
pexels-photo-845451
pexels-photo-908298
aannemer failliet 2
contract-afsluiten
internationaal
whatsapp-2105015_960_720
afspraakisafspraak5
onderzoek
pexels-photo-306198
fb
AVG
contract
transport