Helaas komt het erg vaak voor dat de inlener niet op tijd betaalt. Daarom zorgen wij ervoor dat de facturen niet eeuwig blijven liggen, maar direct worden betaald. Wij, het Invorderingsbedrijf hebben onderzoek gedaan naar de “waarom”. Onze resultaten hebben wij hier voor u op een rij gezet.

6 meest voorkomende redenen van betalingsachterstanden:

  1. De debiteur is het niet eens met de factuur.
    Het komt soms voor dat de relatie het niet met de rekening eens is.
  2. De debiteur zit in een lastige financiële situatie.
    De debiteur is niet in staat om op de besproken deadline de factuur te betalen aan de crediteur.
  3. De debiteur wil gewoonweg niet betalen. Vaak laat hij dan ook niets van zich horen.
  4. De debiteur is laks en ziet wel wanneer hij betaalt.
    In deze maatschappij heeft iedereen het druk met van alles en nog wat. We zien ook vaak dat ondernemingen niet genoeg aandacht aan de factuur besteden. De debiteur kan de ernst van een factuur soms niet goed genoeg inschatten. Evenals de negatieve gevolgen voor u op korte termijn.
  5. De debiteur hoopt dat u `vergeet ́ dat de factuur nog open staat.
    Een factuur is niet persoonlijk. Je komt niet fysiek/mentaal in aanraking met de persoon aan de andere kant. We zien dat mensen online bijvoorbeeld ook veel sneller iets stelen, denk aan: online films. Het voelt niet aan als stelen, omdat men de film niet in zijn handen heeft en de winkel uitloopt. Ditzelfde gebeurt bij een factuur. Men hoopt dat u de zaken niet op orde heeft, zodat zij hier profijt uit kunnen halen. Het Invorderingsbedrijf neemt deze verantwoordelijk op zich, zodat uw facturen worden gecontroleerd op datum. Bij tekortkoming worden deze alsnog teruggestort op uw rekening.
  6. Administratieve tekortkomingen.
    De debiteur heeft zijn administratie niet goed georganiseerd, waardoor hij geen aandacht heeft voor uw factuur. Daartegenover staat dat u niet genoeg controle en inzicht heeft op uw debiteurenbeheer, waardoor u niet kan controleren of uw factuur al is betaald (of niet). De administratieve tekortkomingen kunnen dus vanaf twee kanten verkeerd uitpakken.

Vervolgstappen:

Als u met een incassobureau in zee gaat is het belangrijk om deze informatie te weten en erachter te komen waarom uw debiteur niet betaalt. Wat zijn de vervolgstappen hierna? Als incassobureau is het belangrijk om uw zaak gericht te bekijken met onze verschillende afdelingen. Zo kijken wij of het noodzakelijk is om uw zaak te laten verwerken door onze juristen, advocaat of dat het moet worden doorgestuurd naar onze deurwaarders.

 

Als u iedereen apart zou moeten inschakelen kan dat best wel veel keuze mogelijkheden met zich meebrengen. Wij willen dit pijnpunt voor u uit handen nemen. Vandaar dat wij de totaaloplossing voor u mogelijk hebben gemaakt. Dit houdt in, dat wij u al deze verschillende partijen onder een dak van het Invorderingsbedrijf B.V. willen bieden.

Voordelen die de totaaloplossing voor u meebrengt:

  • U wilt onderlinge communicatie tussen verschillende kantoren voorkomen, het liefst ziet u de storting zo snel mogelijk op hun eigen rekening (‘’zonder teveel gedoe’’)
  • Geen extra kosten die in rekening genomen worden door deze verschillende kantoren. Het liefst een uitbetaling en hierin overzichtelijk aan welke zaken er zijn gewerkt, tegenover welke uren en welke personen.
  • U kunt de verantwoordelijkheid bij een bedrijf neerleggen. We leven in een snelle tijd. We hebben het al druk genoeg en niemand heeft zin in een wanbetaler. In dit pijnpunt kunnen wij voordeel trekken door het van A>Z voor u te regelen.

Voorkom de risico’s van wanbetaling en verzeker uzelf van een optimaal debiteurenbeheer!

Neem nu contact op met een van onze specialisten, zodat zij u verder kunnen adviseren op uw case. Dit doet u door te bellen naar ons hoofdkantoor via telefoonnummer: +31 70 762 0330.

 

 

 

ShareShare on FacebookTweet about this on TwitterGoogle+

Wij gaan door waar andere stoppen!

500 Gewonnen zaken
80 Nieuwe klanten in 2018
25 Gewonnen Awards
€ 9.503.613 Geincasseerde omzet